Hlavní obsah
Názory a úvahy

Dvacet korun měsíčně navíc za nezávislé zpravodajství? Jednoznačné ano pro Českou televizi

Foto: iStockImages (licence zakoupena)

Koncesionářské poplatky se za poslední roky nenavyšovaly, ale i přesto očekáváme stejnou programovou kvalitu. Zvýšit poplatky pro Českou televizi a rozhlas je klíčová podpora kvalitního a nezávislého zpravodajství.

Článek

Uvědomuji si to pokaždé, když usedám k programům České televizi, jaké máme štěstí, že můžeme sledovat tak kvalitní zpravodajství. Myslím hlavně s porovnáním s mnohými komerčními stanicemi, kde je zpravodajství zameřeno hlavně na různé senzace a šokující zjištění. Ať si každý říká co chce, ale Česká televize oproti jiným subjektům nabízí seriózní a vyvážené informace. A právě proto mě mrzí, že mnoho lidí nechce pochopit potřebu navýšení koncesionářských poplatků.

Jenže veřejnoprávní média bez nich existovat nemůžou a hospodařit skoro dvacet let se stejnými příjmy je nereálné pro jakoukoliv instituci, firmu nebo domácnost. Jak by se nám osobně líbilo, kdyby nám zaměstnavatel už dvě desetiletí nezvýšil plat ani o jedinou korunu? Náklady rostou, technologie se mění a kvalitu je třeba udržovat. Česká televize i Český rozhlas odvádějí skvělou práci, ale bez potřebných finančních prostředků to dlouho nepůjde.

Česká televize vyrábí pořady, které by žádná komerční televize nedělala. Pořady, které mají hodnotu, vzdělávají a informují. Nemluvě o dětském programu Déčko, který nabízí mnohem víc než jen nekonečné série animovaných pohádek. Vždyť právě během pandemie se Česká televize rychle přizpůsobila nastalé situaci a poskytla alespoň nějakou normální výuku pro děti, což bylo nesmírně důležité.

Samostatnou kapitolou je zpravodajství. Neznám lepší zpravodajskou stanici, která by byla tak důsledná ve své objektivitě. Ano, někdy to může působit, že jsou více nakloněni jedné nebo druhé straně, ale ve skutečnosti dávají prostor všem politickým stranám rovnoměrně. A jistě nejsem jediný, kdo si toho všiml. To je něco, co u komerčních televizí nenajdete.

Mnozí namítají, že koncesionářské poplatky jsou zbytečné a že by je veřejnoprávní média měla snížit nebo zrušit. Ale zkusili jste se někdy zamyslet nad tím, jak platíme za komerční televizi?. Kdo vlastně financuje reklamy, ze kterých komerční televize financují svůj provoz? No jistě, jsme to my sami, když nakupujeme výrobky, které jsou v reklamách propagovány. Je to šikovně schované, ale v konečném důsledku je to stále naše peněženka, která to všechno platí.

Navýšení koncesionářských poplatků o těch několik málo korun pro Českou televizi a Český rozhlas je malý krok pro každého z nás, ale obrovským skokem pro udržení kvality a nezávislosti našich veřejnoprávních médií. Nelze na ně pohlížet jako na břemeno, ale je třeba je brát jako investici do naší informovanosti, kultury a vzdělávání.

Tak vysokou přidanou hodnotu, jakou za těch pár korun měsíčně navíc dáme, nikde jinde nedostaneme.

Použité zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz