Hlavní obsah
Názory a úvahy

Youtube maže zlo, podvodné reklamy však doporučuje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Internet, Youtube

Reklama na aplikaci Quantum Flash tvrdí, že ji vyvíjel Elon Musk a testovala jeho Tesla

Nelítostná smrt, anihilace vymazáním. Kde? Na Youtube totiž nemůžete jen tak někoho segregovat, vylučovat nebo diskriminovat. Ale můžete tady tvrdit, že podnikáte pod záštitou Elona Muska, i když to není pravda. Proč? Protože jste si za to zaplatil.

Článek

Vidím ho třeba jako thajského studenta IT, který si na stáži v Kalifornii přivydělává cenzurou pro kanál Youtube. Má vypálené oči a žaludek zničený delivery pizzami, ale statečně maže algoritmy objevené ženské bradavky, hákový kříž na něčím rameni nebo diskuzní příspěvek kritizující nadváhu černošského rappera. Youtube ze stáje online giganta Google totiž nesnese tvrzení, že „nějaká skupina je nadřazená, aby tím ospravedlnila diskriminaci, segregaci nebo vylučování ze společnosti na základě kritérií, jako je věk, pohlaví, rasa, kasta, náboženství, sexuální orientace nebo status veterána“. Dále prý snižuje počet videí propagujících zázračné léky, obhajující teorie o ploché Zemi nebo konspirační teorie o důležitých historických událostech. Protože podle Youtube tato videa sice neporušují jeho zásady komunity, ale blíží se tomu.

Jenže: přijde den, hodina a minuta, kdy vám společensky zodpovědný Youtube by Google vstoupí do života nevyžádanou reklamou na učiněný zázrak - online obchodníka Quantum Flash. Subjekt hodný blahoslavení, protože nechce žádné registrační ani transakční či jakékoli skryté poplatky, a přitom garantuje denní příjem minimálně 1000 dolarů. K vývoji této aplikace uživatelsky přístupné mj. i pro chudší ženy v domácnosti prý přispěl samotný Elon Musk a otestovala ji jeho Tesla! Youtube je nejen přesvědčen, že tento zjevně poctivý deal maker patří do jeho statické nabídky, ale ve své všeprostupující laskavosti jde tak daleko, že vám ho pořád dokola podstrkuje k nucenému shlédnutí až do spásného „přeskočit reklamu“.

Ten vymyšlený thajský student z úvodu asi dál dělá svou práci, co dělají v inzertním oddělení Youtube naprosto netuším. Uplynula staletí a nejen pro císaře Vespasiána, ale zřejmě i pro generální ředitelku Susan Wojcicki z Youtube platí, že kdeco se maže, ale „prachy nesmrdí“.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz