Hlavní obsah
Lidé a společnost

Získal to, co neudržel Michael Douglas. Tichá odveta „neobřezaného“ Gotta?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: František Ortmann + George Biard / Wikipedia Commons - volná díla

U své manželky Ivany, bývalé partnerky Michaela Douglase, porušil „zlatý slavík“ své základní pravidlo - zůstat svobodný pro fanynky.

Karel Gott se mohl vnitřně pyšnit tím, že manželku Ivanu získal na úkor židovského herce Michaela Douglase. Pro zpěváka silný symbol. Dříve si totiž stýskal nad dominancí Židů ve světě showbyznysu.

Článek

Toužila být herečkou. V polovině 90. let však moderátorka Ivana Macháčková (47), později Gottová, neuspěla na přijímačkách. Možná ze vzdoru osudu tedy vyrazila na zkušenou do USA, kde se živila hlídáním dětí, ale i jako asistentka filmových hvězd (např. britské divy Andie MacDowellové). Náhoda prý neexistuje a ve světě, do něhož toužila proniknout, poznala i svého prvního „pana Božského“ - herce Michaela Douglase (79). Došlo k tomu v kalifornském San Francisku, když sledovala natáčení jedné scény z thrilleru Hra.

„On si mě na první pohled vybral z davu. Když se dozvěděl, že jsem Češka, zkusil na mě udělat dojem svojí češtinou a řekl mi jedno neslušné slovo na „H“, které ho naučil Miloš Forman. Potom už se ale choval jenom slušně. Pozval mě na večeři a ta se protáhla na dva krásné roky, až do mého odjezdu ze Spojených států,“ vzpomínala později pro iDnes.cz. To je na hercovy poměry dlouho: byl znám nestálostí a milostným apetitem, proslýchalo se, že právě v „devadesátkách“ se dokonce léčil ze sexuální závislosti. Jeho náruživost se mu málem stala osudnou, protože v roce 2010 mu zjistili rakovinu hrdla ve čtvrtém stádiu. A Douglas bez vytáček přiznal, že za to mohla infekce z přemíry orálního sexu…

Na lovu šelem

Po návratu do Čech pracovala Macháčková jako manažerka v pražském Divadle Broadway, a v roce 1998 se objevila i na party televizní ceny TýTý. „Líbila se mi. Chvilku jsem si s ní povídal jako s neznámou dívkou, a potom jsem si vzal její telefonní číslo. Nikdy jsem se ale nikam nedovolal. Časem mi Ivana řekla, že mi záměrně dala špatné číslo. Prý proto, že jsem nebyl její typ,“ vzpomínal Gott. Skutečně? Ženy nejlépe vědí, jak zahrát na strunu mužské ješitnosti a predátorských instinktů. Konec konců zpěvák si na své donjuanské pověsti dost zakládal a jistě si snadno zjistil, s kým v boji o unikající kořist vlastně soupeří. Nic nenasvědčovalo tomu, že by hollywoodská star Macháčkovou odvrhla, naopak se šířila šeptanda, že sličná manažerka snad odmítla nabídku k sňatku.

Foto: David Sedlecký / Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.

Ivana Gottová s manželem na charitativní akci v roce 2014

Douglas je po otci židovského původu, a to vždy dobře informovaný Gott věděl. A moc se netajil jistým komplexem vůči tomuto etniku. „Podívejte se, například já mám ve svém jménu dvakrát slovo Bůh. Jednou v jidiš, v jazyce, který vychází z němčiny - Gott, a jednou v hebrejštině Karel, což znamená Bůh volal. A pokud z naší rodinné kroniky vím, nikdo z předků nebyl obřezán,“ zdůrazňoval ve svých knižních pamětech.

S pobavením prý vždy sledoval titulky filmů nebo tiráže na obalech gramofonových desek. „Od producenta přes režiséra a další čtete jenom židovská jména. Prostě umějí, s tím se nedá nic dělat,“ uznale tvrdil. Židé prý dokáží ocenit i talent nežidovských kolegů a pomoci jim. A s typicky gottovským humorem to glosoval tak, že křesťanský Bůh se prý u toho židovského showbyznysového pokaždé za něj přimluví. „Dej tam na toho Karla mezi vámi pozor,“ představoval si s potutelným úsměvem před čtyřmi roky zesnulý zpěvák.

„Navštívil jsem svého nového kamaráda, když natáčel v Praze film Unlocked,“ napsal Gott v roce 2014 pod společnou fotku s Douglasem, když neúnavný herec v Praze natáčel 57. film své zatím nekončící kariéry. A zřejmě si myslel: Michaele, tu naši Ivanu teď mám jenom já!

Seznam zdrojů:

https://www.ahaonline.cz/clanek/retro-skandaly-aneb-legendy-pod-lupou/179443/pikantni-tajemstvi-oslavenkyne-douglas-sbalil-ivanku-na-sprostarnu.html

https://www.super.cz/clanek/celebrity-karel-gott-se-potkal-s-exmilencem-sve-zeny-podivejte-se-jak-se-usmival-po-boku-michaela-douglase-317822

https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/michael-douglas-wanted-diandra-luker-2138722

https://www.krajskelisty.cz/praha/obvod-praha-5/10132-jako-partner-se-karel-gott-moc-neosvedcil-trpky-osud-matek-jeho-ctyr-deti-tajnosti-slavnych.htm

Rostislav Sarvaš a Karel Gott: Jak to vidí Gott (Studio pět 1992)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz