Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Co byste dělali, kdybyste zjistili, že vaše manželka je lesba?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Transly Translation Agency, zdroj: Unsplash

„Konečně se rozhodla přiznat, že je lesba a já jsem zlomený. Je velmi těžké se nezlobit,“ říká rozvedený Jaromír (ilustrační foto).

Co byste dělali, kdyby vám manželka řekla, že má sny o ženách? A přiznala, že na ně myslí? Pro Jaromíra to byl šok, když se dozvěděl, že jeho manželka je lesba. Rozhodl se sdílet zranění, zmatek a zradu, kterou cítil, když se pravda začala odhalovat.

Článek

Můj velmi dobrý kamarád Jaromír se rozhodl sdílet svůj příběh o manželství, kdy se po dvaceti letech rozvedl s manželkou. Nedávno zjistil, že manželka, kterou miloval, mu je nevěrná. Manželka byla lesba.

Jaromír po rozvodu zůstal sám. Jeho bývalá manželka střídá ženské jako chlap ponožky. „Zůstal jsem sám, abych posbíral kousky sebe a sdílím s vámi mé krátké vyprávění o nevydařeném manželství s lesbou,“ říká na úvod svého vyprávění Jaromír.

„Potkali jsme se v pozdní pubertě. Naše přitažlivost byla okamžitá, taková ta láska na první pohled. Byla velmi krásná a vždycky se za ní táhl zástup mužů i žen, ale zdálo se, že má oči jen pro mě. Měli jsme stejný smysl pro humor, měli rádi stejné věci a o šest týdnů později jsme spolu začali chodit a byli jedním z prvních párů v našem okolí, který se zanedlouho vzal a usadil.“

„První otázka, kterou mi nyní každý klade, je: „Měl jsi někdy nějakou představu o její sexualitě? Nějaké tušení?“ Odpovídám, že nikoliv. Ale zase si myslím, že ani ona ne. Spíš asi ne. Byli jsme mladí a docela naivní. Logicky, nebylo s čím srovnávat. Náš sexuální život byl normální, i když sex byl obvykle podle jejích podmínek, ale nic lepšího jsem nezažil. Teď si uvědomuji, že tomu něco chybělo. Možná intimita, větší naléhavost. Pokud byly případy, kdy to nebylo zas až tak skvělé, myslel jsem si, že je to moje chyba. Možná jsem nebyl dost uvolněný nebo vynalézavý, dostatečně vzrušující. Docela možná i přepracovaný.“

„Na naše první výročí svatby už byla manželka v sedmém měsíci těhotenství a do dvou let čekala druhé dítě. Přestěhovali jsme se z našeho prvního, malého vesnického domova do velkého bytu v Brně. Život byl plný obvyklých věcí: práce ve škole, společnost, večeře s dalšími manželskými páry a dovolené v Chorvatsku. Roky dále v poklidu plynuly bez problémů.“

Moniko, ty jsi lesba?

„Když jsme byli asi osm let manželé, začal jsem se o manželku bát. Začala být úzkostná a uzavřená, někdy naštvaná i dost hysterická. Myslel jsem, že je z práce vystresovaná, možná trochu v depresi. Snažil jsem se s ní mluvit, ale vždy mi řekla, že je v pohodě. Nakonec, po větším množství skleniček Prosecca, přiznala, že má své fantazie o ženách. Sexuální fantazie. Byl jsem ohromen, zmaten, doslova omráčen. Moje manželka lesba? Co to řekla, to se mi jenom zdá? Položil jsem jí přímou otázku: „Moniko, ty jsi lesba?“ Docela se na mě naštvala, že jsem to řekl, a odmítla o tom dál mluvit. Druhý den se to zametlo pod koberec a já se dostal do stavu šoku a přemítání naší diskuze. Byla to dobrá máma, můj nejlepší přítel a milovala mě, život s ní byl krásný. O naší diskusi se už nikdy nezmínila, a tak jsem se přesvědčil, že je to všechno jen v její hlavě. Byl jsem tak zamilovaný, že jsem odmítl slyšet varování, i když bylo tlumené.“

„Naše děti dál rostly a vzkvétaly. Znovu jsme se přestěhovali, tentokrát do našeho vysněného domova kousek za Prahu, konkrétně do Průhonic. Bylo nám něco přes čtyřicet, a zatímco někteří z našich přátel měli v manželství potíže, já jsem cítil štěstí – skoro samolibé, že jsme měli tak skvělý vztah, zatímco jiná manželství se rozpadala. Manželka se postupně zase začala stahovat do sebe. Trávila mnoho času až do pozdních nočních hodin v kanceláři nebo zůstávala dlouho do noci vzhůru a surfovala na internetu. Dlouhé období bez sexu a ona byla znovu tvrdě uzavřená do sebe a hysterčila. Opět jsme spolu trávili méně a méně času.“

Seznamka pro lesby

„Stále jsem našemu vztahu věřil. Navrhl jsem, abychom zašli do manželské poradny, což se nám chvíli dařilo realizovat, a zdálo se, že se náš vztah trochu zlepšil. Ale stále mezi námi panovala atmosféra napětí, pocit, jako by byl v domě duch, stín tajemství. Když jsem jednoho rána zapnul její notebook, historie internetového prohlížeče byla znepokojivě smazaná. Na jaké weby se koukala? Ale pak mě napadlo podívat se do našeho stolního počítače, kde historie v prohlížeči smazána nebyla. Projížděl jsem řádek po řádku. Pak se najednou objevila seznamka pro lesby. Nedokázal jsem se soustředit, pořád jsem nato myslel. Když jsem manželku konfrontoval, navrhla, že by mohla být bisexuální. Proteklo hodně slz, jejích i mých. Pevně ​​jsme se k sobě tehdy přitiskli. Prosila mě, abych ji neopouštěl, a přísahala, že mě miluje. Přiznala, že měla setkání se ženou, ale slíbila, že se to už nikdy nebude opakovat. Opravdu chtěla být se mnou.“

„V jistém slova smyslu se mi hodně ulevilo. Měla asi smíšené pocity, ale rozhodla se. Rozhodla se pro mě, pro naše manželství. Spolkl jsem svou hrdost, postupně jsem se z toho vzpamatoval a pokusil jsem se obnovit náš vztah a žít jako dříve. Ale uvnitř mě to začalo vyplouvat na povrch a začal jsem být hodně podezíravý. Netrvalo dlouho a v jejím telefonu jsem našel SMSky, kde si domlouvala další setkání se ženami. Po krátké pracovní cestě do zahraničí jsem zjistil, že její pravda se začíná rozcházet s realitou a už se mi nedokázala podívat ani do očí. Jednoho dne mi od ní přišla zpráva, kterou psala nějaké ženě. Poslala mi ji omylem. Tím se rozpoutalo peklo. Pamatuji si, jak jsem křičel: „Proč mi prostě nemůžeš říct pravdu? Proč mi nemůžeš říct pravdu? Jsi lesba.““

„Souhlasili jsme se zkušebním rozchodem, ale byla nešťastná a prosila mě, abych ji vzal zpět. Nebyl jsem přesvědčený, ale kvůli rodině a všemu, co jsme spolu měli, jsem se s ní do vztahu s těžkým srdcem vrátil. Miloval jsem ji. Viděl jsem, že bojuje, vyrovnává se se svou sexualitou. Věřil jsem, že to byla jen nějaká krize a měl bych jí dát šanci. Takže jsem ji přijal zpět. Nezahodil jsem naše manželství za hlavu. Nikomu jsem to neřekl, kromě několika mých velmi blízkých přátel. Takže se vše podařilo ututlat. Ještě další dva roky jsem se trápil a to se na mě podepsalo. Žil jsem ve spiknutí ticha. Děti věděly, že se něco děje, ale nevěděly, co přesně. Manželka mi stále říkala, že to může fungovat, a přesto jsem v jejím notebooku nacházel důkazy, které její slova popírají.“

Rozvod s lesbou

„Těch pár blízkých přátel, kterým jsem všechno řekl, mě podporovalo, ale byli ze mě také velmi frustrovaní. Pro ně to bylo černé na bílém, podváděla mě při mnoha příležitostech. S ženami a bez rozmyslu. Měl bych ji opustit a začít znovu žít svůj vlastní život. Nedokázala pochopit lásku, kterou k ní stále cítím. Oba jsme lpěli na našem pohádkovém zvyku být spolu. Trvalo dlouho, než jsme dospěli ke konečnému bodu odloučení. Řekli jsme to dětem, oběma je dnes už přes dvacet let. Prodali jsme náš rodinný dům v Průhonicích. Bylo to extrémně traumatizující pro nás oba. Stále je pro mě těžké projíždět kolem a vidět jinou rodinu v na naší zahradě.“

„Konečně se rozhodla přiznat, že je lesba a já jsem zlomený. Je velmi těžké se nezlobit. Vzdal jsem 20 let svého života své manželce, našemu manželství. Dal jsem do toho všechno a teď jsem vyčerpaný. Jedna věc, kterou považuji za opravdu obtížnou, je, že nyní, když se vše provalilo, byla do komunity lesbiček přijata s otevřenou náručí. Na druhou stranu jsem zlomený a snažím se uzdravit. Opuštěný. Sám.“

„Zajímalo by mě, zda těch posledních 20 let našeho společného života, nebyl jen podvod. Přemýšlím, jestli ještě někdy budu moci nějaké ženě věřit. Neodvažuji se myslet na budoucnost. Je to příliš děsivé. Ale učím se soustředit na přítomnost. Snažím se dělat maličkosti, abych si znovu vybudoval svou sebeúctu, své sebevědomí. Začal jsem sportovat. Chodím na dlouhé procházky do lesa. A mluvím o tom – otevřeně. Už nikdy žádná tajemství.“

„Je načase, aby se na toto téma vedla otevřená diskuse. Mám kamaráda, který nedávno zjistil, že jeho žena má poměr s mladší ženou. Lidé s ním soucítí, utěšují ho a chápou. Chápou, čím prochází. Ale tak málo se diskutuje o problémech v manželství s homosexuálními partnery, i když je to běžnější, než si většina z nás uvědomuje.“

„Teď čelím životu, který jsem neplánoval a nepředpokládal, že k tomu dojde. V některých ohledech bych si přál, aby se celé toto zjištění vyřešilo před více lety, když jsem byl mladší a energičtější. Vyčerpalo mě to a mám zlomené srdce.“

„Často se mě přátelé ptají, jestli mám nějakou radu pro ty, kteří se ocitli v podobné situaci. Ano mám, mluvte. Nebudete nato sami. Pokud si vaše manželka myslí, že by mohla být lesba, pozorně ji naslouchejte. Pravděpodobně je. Pomůžete tím i sami sobě. Začínám mít pocit, že už lesbám rozumím.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz