Hlavní obsah

Nejsem chůva: Babička v důchodovém věku odmítá hlídat vnoučata, když dcera nezaplatí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Kampus Production, zdroj: Pexels

Babička je smutná a myslí si, že si ji dcera vůbec neváží (ilustrační foto).

Babičky a dědečkové jsou tradiční „službou na hlídání vnoučat“. Dětem a vnoučatům samozřejmě velmi pomáhají. Této pomoci je třeba si vážit. Máma mé kamarádky však šokovala ultimátem: „Hlídat vnoučata nebudu, pokud nezaplatíš.“

Článek

Nedávno se mi 35 letá kamarádka Petra svěřila s trápením ohledně hlídání dětí. Vždycky se na svou mámu mohla s hlídáním spolehnout, když musela například na služební cestu. Nyní však babička své dvě vnoučata odmítá hlídat, pokud jí Petra nezaplatí finanční náhradu. Petra je z této situace špatná, má zato, že babička by měla hlídat své vnoučata zdarma. Babička v důchodu však tvrdí, že ji hlídání dětí stojí spousty peněz.

Petra je již několik let matkou samoživitelkou a při dnešních cenách si podle svých slov nemůže dovolit rozhazovat peníze, když sotva s tím, co má, vyjde do další výplaty. Je na tom finančně velmi špatně, protože musí živit sebe a dvě malé děti ve věku 6 a 8 let. Její měsíční příjem je okolo 25 tisíc korun. Musí šetřit na základní potřeby, jako je jídlo, bydlení a oblečení. Kromě toho má ještě nějaké další finanční závazky, jako je hypotéka a dluhy po manželovi.

„Občas jsem mámě nakoupila a pravidelně jsem jí za hlídání dávala sama od sebe za víkend 500 korun. Asi to jí přerostlo přes hlavu a asi před půl rokem si začala za víkend hlídání nárokovat 1 500 korun. Už ji za hlídání dál nemohu platit 1 500 korun, protože jsem si našla novou práci, která mi nedovoluje rozhazovat peníze. Babičce to v hlavě přeskočilo a má zato, že má být za hlídání placená právě touto částkou. Já už si nemohu dovolit platit tolik peněz,“ řekla smutně Petra.

Petra při další příležitosti své mámě oznámila, že už jí nemůže dál platit za hlídání dětí. „No milá drahá, já ti nebudu dělat zadarmo chůvu, víš jak je všechno drahé? Vnoučata mám ráda, ale z jednoho důchodu to nezvládnu. Prostě ne, pokud nezaplatíš, ať tě ani nenapadne mi je sem vozit. Postarej se jak chceš. Také by jsi si už konečně mohla najít chlapa,“ odbyla babička vnoučat kamarádku Petru.

Petra je naštvaná, protože si myslí, že by měla hlídat vnoučata zdarma. Babička je smutná a myslí si, že si ji dcera vůbec neváží.

Zoufalá Petra se o svém problému s hlídáním podělila i se svými nejbližšími kamarádkami. Některé jí řekly, že má babička naprostou pravdu. Mnohé jsou opačného názoru a tvrdí, že by babička měla své dceři bezpodmínečně pomoci, protože je sama a moc dobře na tom po finanční stránce není. Pomoc v rodině je důležitá, rodina by se měla podporovat.

Z mého pohledu kamarádku Petru naprosto chápu. Sama jsem byla samoživitelkou, takže mi rodiče často pomáhali, když jsem měla pracovní povinnosti, které jsem nemohla odložit, a svou dcerku jsem nemohla vzít s sebou. Věděla jsem, že je to pro ně těžké, ale vždycky byli ochotní. Jsem jim za to nesmírně vděčná.

Je mi líto, čím Petra prochází. Její matka, jako babička, by měla být pro své děti a vnoučata tou největší oporou. Místo toho situaci ještě zhoršuje. Petra je z toho zoufalá a neví, co má dělat. Vzpomínám si, jak nám naše babičky pomáhaly, když jsem byla malá.

Petra nepříjemnou situaci nakonec částečně vyřešila. Babička své vnoučata už tři týdny neviděla.

„Naštěstí mám dobrou kamarádku, která bydlí jen o dvě ulice dál. Je ochotná hlídat mé dvě děti za 1 000 korun na celý víkend. Děti se u ní cítí jako doma a mají tam možnost si hrát se svými kamarády, protože kamarádka má také dvě děti v podobném věku,“ dodala Petra.

Kamarádka je z nového řešení hlídání dětí nadšená, nicméně doufá, že jednoho dne babička vše přehodnotí a nabídne Petře opět hlídání vnoučat bez finančních nároků.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz