Článek
Ambiciózní investoři, kteří chtějí do roku 2030 zdvojnásobit své bohatství, se nemusí dívat dál než na slibný globální sektor elektronického obchodování v hodnotě 6 bilionů dolarů. Nedávné trendy odhalují vzestup cenově výhodných růstových akcií v tomto odvětví. Společnosti, které trvale vykazují dvouciferný růst tržeb při spravedlivém ocenění, jsou považovány za potenciální multiplikátory bohatství v dlouhodobém horizontu. V této oblasti vynikají dva lídři elektronického obchodování, Shopify a Coupang, kteří trvale vykazují slibnou expanzi příjmů.
Zpočátku se ponořme do společnosti Shopify, platformy pro elektronické obchodování, která podnikům umožňuje zřídit a spravovat jejich internetové obchody. Přístup společnosti k budování bohatství spočívá v její strategii vydělávat nejen na předplatném, ale také profitovat z prodeje pomocných služeb, jako je zpracování plateb, půjčky a doprava.
Od primární veřejné nabídky akcií (IPO) v roce 2015 se akciím společnosti Shopify pozoruhodně dařilo a poskytly výnos 2 800 %. Tento úspěšný příběh se v nejbližší době neomezí, což ponechává prostor pro další působivé výnosy v nadcházejících letech. Výsledky společnosti Shopify za druhé čtvrtletí odhalily meziroční nárůst tržeb o 25 % a slibují podobnou prognózu i pro nadcházející čtvrtletí. Přestože společnost Shopify funguje již více než deset let, tempo růstu nevykazuje známky stagnace.
Dynamiku společnosti Shopify dále podporuje zvýšený důraz na pomoc obchodníkům při mezinárodní expanzi. Ačkoli přeshraniční prodeje v současnosti tvoří pouhých 14 % jejich hrubého objemu zboží (GMV), je tu i světlá stránka. Jejich mezinárodní GMV zaznamenal ve druhém čtvrtletí meziroční nárůst o 27 %, což poukazuje na potenciál produktů, jako je Shopify Markets, který společnosti poskytuje konkurenční výhodu.
Při oceňování akcií podle poměru ceny k prodejům (P/S) se nyní akcie nachází na skromné hodnotě 12,5 – na spodní hranici obchodního rozpětí předchozího desetiletí. Vzhledem k tomu, že analytici předpovídají v příštích letech roční růst tržeb o 21 %, je společnost připravena udržet si až do konce desetiletí alespoň 15% tempo růstu. Toto tempo růstu by mohlo potenciálně zdvojnásobit hodnotu akcie za předpokladu, že se bude nadále obchodovat kolem svého historického průměrného násobku P/S.
Další na řadě – Coupang, vládnoucí gigant elektronického obchodu v Koreji, který od roku 2020 více než zdvojnásobil své tržby. Navzdory počátečnímu klopýtnutí po IPO akcie vykazují silný růstový potenciál, což z nich činí hodnotného uchazeče o dosažení tržních výnosů. Od svého IPO v roce 2021 akcie zaznamenaly pokles o 54 %, ale za poslední rok se jim podařilo působivě zotavit o 16 %.
Nemaloobchodní podniky společnosti Coupang, jako je její členský program pro rozvoz jídla „WOW“, přispívají k růstu loajality zákazníků a zvyšování marží. Tato strategie se nápadně podobá modu operandi Amazon Prime a odráží rozsah příležitostí, které čekají na využití společností Coupang.
Volný peněžní tok ve výši 1,5 miliardy dolarů, který byl za poslední rok vygenerován při tržbách ve výši 27 miliard dolarů, svědčí o solidních maržích, kterých společnost Coupang jako internetový prodejce dosahuje. Rozvíjí se také potenciál v oblasti služeb, který pravděpodobně v dlouhodobém horizontu zvýší ziskovost společnosti Coupang. V předchozím čtvrtletí došlo k nárůstu hrubé marže o dva procentní body, a to díky zefektivnění dodavatelského řetězce a rozšíření nabídky služeb s výraznější marží.
Kromě toho se využívají technologie, jako je umělá inteligence, k automatizaci investic a zajištění vyšší produktivity. V současné době se akcie obchodují s poměrem P/S 1,48, což je ve srovnání s násobkem P/S společnosti Amazon v prvních letech jejího růstu skromná hodnota. Analytici jsou optimističtí ohledně 16% ročního růstu top-line společnosti Coupang v příštích několika letech.
Nedávné snahy společnosti Coupang o rozšíření působnosti na Tchaj-wanu by mohly stimulovat pokračující dvouciferný růst tržeb až do konce desetiletí. Pokud si akcie udrží současný násobek P/S, mohou akcionáři potenciálně očekávat zdvojnásobení svých peněz do roku 2030.
Vzhledem k tomu, že Shopify i Coupang vykazují příkladný růst tržeb a slibné vyhlídky na budoucí expanzi, nabízejí solidní plán pro každého investora, který se snaží v příštím desetiletí zdvojnásobit své bohatství. Investice do těchto akcií nyní proto může připravit půdu pro exponenciální zisky v budoucnu, což z nich činí potenciálně lukrativní doplněk každého dlouhodobého růstového portfolia.