Článek
Společnost Adobe (ADBE) zveřejnila 15. června působivou zprávu o výsledcích hospodaření. Za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2023, které skončilo 2. června, vzrostly tržby poskytovatele cloudového softwaru meziročně o 10 % (13 % v konstantním měnovém vyjádření) na 4,82 miliardy USD a překonaly odhady analytiků o 50 milionů USD. Jeho upravený zisk na akcii vzrostl o 17 % na 3,91 USD a rovněž překonal konsenzuální odhad o 0,17 USD.
Společnost Adobe očekává, že za celý rok její tržby vzrostou o 9,3-9,9 % a upravený zisk na akcii o 14,2-14,9 %. Oba tyto odhady byly zvýšeny oproti předchozímu výhledu 8,5-9,6% růstu tržeb a 11,6-13,8% růstu upraveného zisku na akcii.
Toto lepší čtvrtletí přivedlo zpět býky a vyhnalo akcie Adobe na nové 52týdenní maximum. Je však již pozdě investovat do této vysoce ceněné akcie po jejím letošním téměř 50 % růstu? Pojďme se podívat na její podnikání a rozhodnout.
Tempo růstu společnosti Adobe se stabilizuje
Ve druhém čtvrtletí společnost Adobe dosáhla 73 % svých příjmů ze segmentu Digital Media, který zahrnuje Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, Premiere Pro a další aplikace pro návrháře) a Document Cloud (Acrobat, Sign a další služby pro práci s dokumenty). Dalších 25 % pocházelo ze segmentu Digital Experience, který poskytuje marketingové, e-commerce a analytické služby zaměřené na podniky.
V roce 2022 došlo k ochlazení obou podniků, protože makroekonomické faktory přinutily společnosti omezit své výdaje. Nicméně síla cloudových předplatných společnosti Adobe umožnila v uplynulém roce nadále generovat dvouciferný růst tržeb.
Celoroční výhled společnosti Adobe na růst tržeb o 9-10 % je stabilní, ale stále by představoval zpomalení oproti 12% růstu ve fiskálním roce 2022 a 23% růstu ve fiskálním roce 2021. Z toho také vyplývá, že její meziroční růst tržeb se ve druhé polovině roku ochladí, protože její segment digitálních zkušeností se potýká se zpožděnými projekty a omezenými podnikovými výdaji.
Ve výhledu společnosti Adobe nejsou zahrnuty ani případné zisky z plánované akvizice společnosti Figma, která se zabývá softwarem pro návrháře a kterou plánuje uzavřít do konce letošního roku, v hodnotě 20 miliard dolarů. Figma již druhým rokem po sobě více než zdvojnásobila své roční opakované příjmy (ARR) na 400 milionů dolarů v roce 2022, takže by mohla výrazně zvýšit příjmy Adobe z Creative Cloud.
Nedávné spuštění služby Firefly - generativní umělé inteligence, která umožňuje uživatelům služby Creative Cloud vytvářet obrázky, videa a digitální modely pomocí jednoduchých textových pokynů - by mohlo rozšířit celkový oslovitelný trh společnosti Adobe i mimo profesionály v oblasti digitálních médií a zároveň jí zajistit pevnou pozici na rostoucím trhu s umělou inteligencí.
Provozní marže společnosti Adobe by se měly ve druhé polovině roku zvýšit
Hrubá marže společnosti Adobe se v první polovině fiskálního roku 2023 meziročně zvýšila o 20 bazických bodů na 88 %, což naznačuje, že její standardní mediální nástroje a lepivé cloudové předplatné jí stále poskytují dostatečnou cenovou sílu vůči potenciálním konkurentům. Její provozní marže se však v prvním pololetí stále ještě snížila o 210 bazických bodů na 33,9 %, protože přetrvávající makroekonomické a měnové vlivy zvýšily její provozní náklady.
Během konferenčního hovoru finanční ředitel Dan Durn tyto obavy vyvrátil prohlášením, že společnost Adobe v druhé polovině fiskálního roku 2023 zaznamená „solidní nárůst provozní marže“ v meziročním srovnání, protože některé z těchto překážek se rozptýlí. Proto společnost Adobe zvýšila odhady tržeb i upraveného zisku na akcii za celý rok.
Společnost Adobe generuje dostatek hotovosti a odkupuje velké množství akcií
Provozní peněžní tok společnosti Adobe se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 5 % na 2,14 miliardy dolarů a společnost odkoupila zpět 2,7 milionu akcií. V současném plánu zpětného odkupu v hodnotě 15 miliard USD, který vyprší na konci fiskálního roku 2024, jí stále zbývá 4,15 miliardy USD.
Akcie společnosti Adobe za 500 USD však nejsou levné, jejich cena je 32násobkem letošního upraveného zisku na akcii. Její insideři také za posledních 12 měsíců prodali přibližně 35krát více akcií, než nakoupili. Pro srovnání, společnost Salesforce, která konkuruje divizi digitálních zkušeností společnosti Adobe, roste podobným tempem, ale obchoduje se za pouhý 28násobek forwardového zisku.
Přesto zpětné odkupy společnosti Adobe, které za poslední tři roky snížily počet jejích akcií o 4 %, naznačují, že není nadhodnocená. Její stabilní růst, lepivý ekosystém, budoucí zisky z Figmy a nové funkce generativní umělé inteligence by mohly ospravedlnit její vyšší ocenění.
Je tedy na koupi společnosti Adobe pozdě?
Nemyslím si, že je příliš pozdě na nákup společnosti Adobe jako dlouhodobé investice na trzích s cloudem a umělou inteligencí. Pokud však očekáváte, že společnost Adobe do konce roku 2023 vzroste o dalších 50 %, budete pravděpodobně zklamáni, protože její ocenění by mohlo omezit její krátkodobé zisky.