Hlavní obsah
Finance

Je Netflix po ohromujícím vzestupu počtu nových předplatitelů vhodnou investicí?

Foto: Unsplash.com

Tato streamovací společnost měla sice hrozný rok 2022, ale zdá se, že v roce 2023 se její osud změní k lepšímu.

Článek

Když společnost Netflix (NFLX) loni oznámila výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2021, její akcie klesly o 22 % kvůli zklamání investorů ze zpomalujícího se růstu počtu uživatelů. Bohužel se tyto špatné výsledky ukázaly být předzvěstí hrozného roku 2022 pro společnost a akcie se během roku propadly o 51 %.

Jaký rozdíl dělá rok. Když společnost nedávno, 19. ledna 2023, oznámila výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2022, divoce překonala očekávání investorů a akcie do uzavření trhu 24. ledna vzrostly o 15 %. Obrátila se společnost Netflix konečně k lepšímu a získala zpět své kouzlo?

Pojďme se na to podívat.

Proč někteří investoři zůstávají opatrní

To, co upoutalo pozornost médií a co prominentní zpravodajské servery tlačily jako důvod, proč investoři po nedávných výsledcích nabídli cenu akcií nahoru, byl přírůstek 7,66 milionu placených předplatitelů Netflixu, který však překvapil analytiky, kteří očekávali přírůstek pouze 4,57 milionu předplatitelů. Nicméně je sice hezké, že počet členů opět roste, ale ve zprávě jsou věci, které nás znepokojují.

Růst příjmů a zisků se nadále zhoršuje - to není dobré. Například ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 vzrostly příjmy meziročně pouze o 1,9 %, zatímco zisk klesl z 1,33 USD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 na 0,12 USD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022, což představuje 91% meziroční pokles zisku. A jéje!

Wall Street nepředpokládá, že by se situace rapidně zlepšila ani v roce 2023. V současné době analytici modelují pro rok 2023 pouze 7,91% meziroční růst tržeb. Ještě horší je, že analytici očekávají pokles zisku o 20,96 % v prvním čtvrtletí a o 9 % ve druhém čtvrtletí roku 2023. Než se však pustíte do společnosti Netflix naplno, měli byste zvážit několik věcí.

Vlna se obrací ve prospěch NFLX

Jednou z věcí, která Netflix v roce 2022 brzdila, byly nepříznivé směnné kurzy, které společnost v průběhu roku stály téměř 1 miliardu dolarů na tržbách a 748 milionů dolarů na provozním zisku. Tento trend se však obrací.

Mnozí investoři teprve nyní začínají brát v úvahu, že se karta obrací ve prospěch Netflixu, neboť kurz dolaru v poslední době klesá nejrychleji od roku 2009. Dolarový index dosáhl vrcholu v polovině listopadu 2022 a od té doby padá jako kámen. Navíc s ohledem na známky oslabování americké ekonomiky a očekávané zpomalení zvyšování úrokových sazeb ze strany Federálního rezervního systému hovoří trend ve prospěch dalšího oslabování dolaru.

Slabší dolar nakonec favorizuje zlepšení výsledků společnosti Netflix v roce 2023.

Netflix je stále v čele

Všichni by si měli uvědomit, že Netflix je stále streamovací platformou, za kterou se všichni ostatní honí, a je jednou z mála, ne-li jedinou společností, která na streamování vydělává. Dokonce i společnost Disney, která by mohla mít lepší obsahový trezor, je ve svých streamovacích operacích daleko od ziskovosti, když ve výsledcích za čtvrté čtvrtletí roku 2022 vykázala provozní ztrátu 1,5 miliardy dolarů - to je hrozné. Musíte si tedy položit otázku, kolik společností si může dovolit nadále nalévat těžké peníze do ztrátových operací, aby se udržely na úrovni tohoto vedoucího jedince? Pravděpodobně jich není tolik, jak si lidé v této hrozné ekonomice myslí.

V tržním prostředí, kde si každá společnost utahuje opasek, mnoho mediálních společností propouštělo zaměstnance a rušilo televizní pořady. Přesto Netflix v roce 2022 vynaložil na tvorbu obsahu 17 miliard dolarů, čímž překonal všechny společnosti kromě Disneyho. Vzhledem k tomu, že Netflix i nadále šlape na plyn a produkuje více a kvalitnějšího obsahu než většina jeho konkurentů, měl by během tohoto poklesu získat podíl na trhu.

Společnost nezahálí

Netflix v tomto období prosadil dvě agresivní iniciativy, které mají oživit výsledky společnosti.

Zaprvé, ke konci prvního čtvrtletí roku 2023 zavádí v USA placenou funkci sdílení hesel. Od majitelů primárních účtů plánuje vybírat příplatek za každého, kdo si službu zobrazí mimo domácnost majitele primárního účtu. Záměrem je přimět „příležitostné sdíleče“ k vytvoření vlastních účtů nebo alespoň k získání nějakého příjmu ze sdílení hesel.

Zadruhé, společnost se zhruba dva měsíce zabývá reklamou. Pokud by strategie společnosti spočívající ve vytvoření nižších cen předplatného vytvořením levnějších úrovní podporovaných reklamou uspěla, mohla by získat další předplatitele, kteří odmítli platit cenu za nejvyšší plán předplatného. Navíc by reklama mohla sloužit jako další zdroj příjmů.

Vedení společnosti doufá, že se jí v příštích několika letech podaří dosáhnout přinejmenším stejných příjmů z reklamy jako společnosti Hulu. A během nedávného hovoru k výsledkům hospodaření finanční ředitel Netflixu Spencer Neumann prozradil, že se společnost pustila do reklamy s tím, že by tento byznys mohl dosáhnout alespoň 10 % jejích příjmů.

Ačkoli Netflix měl v roce 2022 možná příšerný rok, investoři se na tuto společnost v roce 2023 dívají s obnoveným zájmem. Zůstává totiž špičkou v oblasti streamovaných médií. Navíc vzhledem k tomu, že dvě nové příjmové iniciativy společnosti by měly začít zvyšovat tržby a zisky v druhé polovině roku 2023, tedy včas před ekonomickým oživením, které ekonomové očekávají v roce 2024, měli byste si tuto akcii zařadit na obrazovku svého radaru.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz