Hlavní obsah
Finance

Jsem profesionální finanční spisovatel. Proč mám stále finančního poradce?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash.com

I když toho o investování a osobních financích vím hodně, je vždycky dobré získat pohled zvenčí.

Článek

Psaní o finančních záležitostech mi pomáhá udržet si vlastní finance pod kontrolou. Někdy například napíšu článek o tom, jak je důležité zkontrolovat si úvěrovou zprávu, a to mi připomene, abych si vytáhl kopii své vlastní úvěrové zprávy a ujistil se, že je vše v pořádku.

Hodně také píšu o investování - o tom, jak je důležité důsledně financovat IRA nebo 401(k) a v mladším věku si pořizovat rizikovější aktiva. A mám tendenci řídit se vlastními radami a maximalizovat příspěvky na penzijní plán a plnit svůj makléřský účet akciemi.

Ale i když toho o osobních financích a investování vím hodně, při dlouhodobém a dokonce i krátkodobém plánování stále využívám pomoci finančního poradce. Zřejmě jsem však v menšině.

Studie společnosti Northwestern Mutual zveřejněná v loňském roce zjistila, že pouze 35 % Američanů vyhledává pomoc finančního poradce. Ale tady je důvod, proč je pro mě tak důležité ho mít.

Jde o to, získat pohled zvenčí

Když spravujete své vlastní peníze a pracujete na svých vlastních cílech, můžete se někdy zaseknout ve své vlastní hlavě. To je jeden z důvodů, proč raději spolupracuji s finančním poradcem, než abych všechny osobní finanční záležitosti řešil sám.

Externí odborník může nabídnout jiný pohled na věc. A při různých příležitostech mi můj finanční poradce pomohl uvědomit si, že některá rozhodnutí, která bych udělal sám, nebyla nutně nejrozumnější.

Když investujete vlastní peníze, je také snadné propadnout emocím, když se vám nedaří. Před lety jsem si koupil několik komunálních dluhopisů, které měly být bezpečnou a výnosnou investicí, ale nakonec se ukázalo, že jsou něčím jiným.

Tvrdohlavě jsem trval na tom, že tyto dluhopisy budu držet delší dobu, protože jsem nechtěl prodělat na investici, která měla být „jistotou“. Nakonec mi můj finanční poradce pomohl uvědomit si, že moje tvrdohlavost mi nepomáhá plnit finanční cíle - spíše mi v tom brání.

Možnost, kterou stojí za to prozkoumat

Jeden z častých mýtů, který neustále slýchám, pokud jde o finanční poradce, je, že pokud nemáte mnoho peněz, nepotřebujete ho. Ve skutečnosti však nemusíte být bohatí, abyste mohli využít služeb finančního poradce. Mnoho těchto odborníků pracuje s klienty, kteří vydělávají průměrnou mzdu a mají průměrný zůstatek na spořicím účtu. Pokud jste však na této lodi a přihlásíte se o pomoc, můžete se z průměrného čistého jmění dostat na vyšší.

Pokud si mohu najmout finančního poradce já, pak pro běžného spotřebitele může být jeho najmutí pravděpodobně docela přínosné. Proto se vyplatí prozkoumat možnosti, jak získat pomoc při správě svých peněz.

Dobrou volbou je promluvit si s různými odborníky, než se s některým z nich upíšete ke spolupráci. Vyžádejte si doporučení od přátel, sousedů a kolegů a ptejte se na poplatky (protože finanční poradci musí být nějak placeni), abyste věděli, s kým máte tu čest. Možná zjistíte, že najmutí finančního poradce je jedním z nejrozumnějších rozhodnutí týkajících se peněz, které kdy učiníte.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz