Hlavní obsah
Finance

Podívejte se, jak se SoundHound AI snaží vyzvat technologické giganty

Foto: Mercurius Pro

Mohla by se umělá inteligence SoundHound stát dalším Alphabetem?

Článek

V oblasti technologických revolucí se často objevuje jméno společnosti Alphabet (GOOG) (GOOGL). Tento technologický gigant, kdysi populárně známý jako Google, má významný vliv na rozsáhlý digitální ekosystém, zejména vzhledem ke svým kořenům v oblasti online vyhledávání a reklamy. O slovo se však hlásí čerstvý uchazeč, společnost SoundHound AI (SOUN). Společnost SoundHound AI, která je známá pro svou zdatnost v oblasti řešení umělé inteligence (AI) využívajících hlas, vykazuje mnoho podobností s postupem společnosti Alphabet a zároveň si razí vlastní cestu.

Se současnou hodnotou odhadovanou na zhruba 460 milionů dolarů se může zdát, že SoundHound AI nebude usilovat o rozsáhlou pozici společnosti Alphabet. Nicméně podobnosti mezi nováčkem a zavedenou mateřskou společností Google jsou zřejmé a naznačují možný vývoj v konglomerát napříč odvětvími v budoucnosti.

Cesta SoundHound AI přepíná mnoho připomínek počáteční fáze společnosti Google. Počátky Googlu jako univerzitního projektu studentů Larryho Page a Sergeje Brina ze Stanfordu mají v Silicon Valley legendární status. Podobně o pouhých sedm let později získal Keyvan Mohajer, zakladatel SoundHound AI, doktorát z elektrotechniky na Stanfordu a zahájil práci na webové stránce Midomi pro identifikaci skladeb, která se později stala základem SoundHound. Akademické kořeny SoundHound tedy úzce kopírují kořeny společnosti Google.

Obě společnosti se vydaly na svou cestu s průkopnickými nápady. Zatímco cílem společnosti Google bylo uspořádat globální informace, SoundHound AI se snažil nově definovat technologie umělé inteligence využívající hlas. Přestože čelí konkurenci, pokročilé technologie společností Google i SoundHound AI je trvale staví nad jejich konkurenty. Stejně jako u společnosti Google se jádro činnosti společnosti SoundHound AI zaměřuje na analýzu a kategorizaci dat s cílem zpřístupnit je prostřednictvím uživatelsky přívětivého rozhraní. Hlavní rozdíl spočívá v typu dat; zatímco Google pracuje převážně s textem, SoundHound pracuje se zvukovými daty.

V současné době společnost SoundHound AI sestavuje působivou síť klientů a partnerů. Stávající klientela zahrnuje automobilové giganty jako Stellantis (STLA), Honda (HMC) a Hyundai (OTC: HYMT.F). Důkazem automatických nástrojů hlasového ovládání společnosti SoundHound je řada partnerů, od restauračních řetězců, jako jsou Krispy Kreme Donuts (DNUT) a Jersey Mike’s Subs, až po experta na software pro stravovací služby Toast (TOST) a titána v oblasti zpracování plateb Block (SQ). Díky pokročilým funkcím se stávají běžnou součástí frekventovaných průjezdních oken a systémů v automobilech.

Přestože se umělá inteligence SoundHound nachází v počátečním stádiu vytváření komerčního dopadu, její vyhlídky na rozšíření na trhu jsou paralelní s vyhlídkami společností Google, Amazon (AMZN), Apple (AAPL) a Microsoft (MSFT). Podle společnosti každý z uvedených gigantů poskytuje odlišnou hodnotu: Microsoft se stará o tvůrce produktů, Apple slouží vývojářům, Amazon podporuje obchodníky a Google uspokojuje inzerenty. SoundHound AI však navrhuje, že poskytuje bezkonkurenční obchodní hodnotu pro všechny čtyři skupiny, což je tvrzení podpořené různými zavedenými podniky.

Srovnání ambiciózních cílů SoundHound AI a skutečných úspěchů odhaluje zajímavý protiklad. Vznešené cíle společnosti lze do jisté míry očekávat, ale skutečná hodnota existuje v technologii hlasového ovládání SoundHound AI řízené umělou inteligencí. Společnost Alphabet začala na podobné technologii pracovat již před lety s dnes již neexistující službou vyhledávání telefonních čísel 1-800-GOOG-411. Zatímco realizace této služby byla v roce 2010 zastavena, společnost Alphabet nikdy nepřestala své hlasové nástroje vylepšovat. Naproti tomu platforma pro hlasové ovládání a nástroj pro identifikaci skladeb Houndify společnosti SoundHound nabízí funkce nad rámec hlasových zařízení společnosti Google. Například informační a zábavní systémy SoundHound v automobilech jsou často považovány za lepší náhradu za předchozí chybějící verze.

Současná trajektorie umělé inteligence SoundHound naznačuje slibný pokrok. Společnost začíná s minimální tržní kapitalizací 466 milionů dolarů a k tomu, aby způsobila výrazný dlouhodobý růst akcií, jí stačí nepatrná část bilionového průmyslu. SoundHound AI možná nedosáhne ohromující velikosti společnosti Alphabet, ale rychlé tempo růstu po mnoha letech neprozkoumaných možností tvorby zisku je pozoruhodné.

Očekávání ohledně další cesty společnosti SoundHound AI je vroucí, i když nedosáhne bilionové tržní kapitalizace nebo nepostaví Houndplex podobný Googlu. To, na čem skutečně záleží, jsou základní základy, které stojí za těmito ambicemi. SoundHound AI stojí na pomezí ambicí a reality a pokračuje v proplouvání technologickou krajinou, staví na nových aplikacích umělé inteligence a výrazně se prosazuje v odvětví, jemuž dominují giganti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz