Článek
Americká nadnárodní technologická společnost Nvidia (NVDA) je známá jako dominantní síla v oblasti umělé inteligence, zejména díky svým nejlepším grafickým procesorům (GPU) ve své třídě. Mnoho inovací v oblasti umělé inteligence, ke kterým dnes dochází, lze připsat právě produktům společnosti Nvidia. Její působení v tomto odvětví jí umožnilo navázat spojení s několika fantastickými společnostmi. Jedním z takových partnerství, které si získalo pozornost, je partnerství se společností SoundHound AI (SOUN -0,21 %).
Ačkoli společnost Nvidia vlastní v SoundHound pouze podíl v hodnotě přibližně 8,7 milionu USD, její spojení s touto společností ukazuje, že se může jednat o subjekt, který stojí za pozornost investorů. Technologie umělé inteligence společnosti SoundHound, která se soustředí na rozpoznávání a interpretaci zvuku, poukázala na obrovský potenciál v oblasti digitálních asistentů v restauracích a automobilech.
V oblasti restaurací technologie SoundHound přináší revoluci do oken drive-thru a mobilního přijímání objednávek. Její pokročilá technologie svou efektivitou a přesností překonává lidský výkon a výrazně zvyšuje uživatelský komfort. Jedinečná pozice SoundHound by mohla vést ke kritické modernizaci zvyšující spokojenost uživatelů a zároveň podpořit provozní efektivitu.
Na druhou stranu úspěšně pronikla i do odvětví automobilů tím, že ve spolupráci se společností ChatGPT integrovala svůj software do digitálních asistentů. Tato spolupráce probíhala se společností Stellantis, přičemž integrované modely byly zavedeny v Evropě a Japonsku. Do některých z těchto vozidel jsou rovněž dodávány grafické procesory Nvidia, které jsou předinstalovány v modelu digitálního asistenta a umožňují provoz i bez připojení k internetu. Partnerství mezi společnostmi Nvidia a SoundHound bylo pravděpodobně výsledkem tohoto společného podniku.
Pokud bude SoundHound pokračovat v expanzi do těchto mezer, očekává se velký růst, který se může vyvinout v kolosální podnik. I přes tyto slibné cesty je laťka pro SoundHound nastavena vysoko vzhledem k obrovskému potenciálu aplikací technologie rozpoznávání zvuku.
Považovat investici do společnosti SoundHound za jistý hit by však mohlo být zavádějící. Pohled na finanční zdraví společnosti SoundHound ukazuje nevýrazná čísla, přestože je zde určitý prostor pro růst. Například ve druhém čtvrtletí společnost zaznamenala meziroční nárůst tržeb o 54 % na celkových 13,5 milionu USD. Ačkoli jsou tyto příjmy trpasličí oproti mnoha veřejným společnostem, signalizují, že SoundHound je investiční příležitostí v rané fázi.
Naopak se zde skrývá velký potenciál pro růst společnosti. Kumulativní objem předplatného a nevyřízených objednávek společnosti SoundHound, který kombinuje příjmy z předplatného za předchozí čtvrtletí a další nasmlouvané dohody, činil na konci druhého čtvrtletí úctyhodných 723 milionů dolarů. To znamená meziroční nárůst o 100 %, což ukazuje na značnou poptávku po produktech SoundHound.
V následujících letech se před společností SoundHound otevírají významné příležitosti, pokud se jí podaří část nevyřízených objednávek přeměnit na skutečné příjmy. Mezitím musí společnost vydržet čistou ztrátu ve výši 37 milionů dolarů (na základě GAAP) při současném zůstatku hotovosti ve výši 160 milionů dolarů.
Navzdory této finanční situaci společnosti nehrozí bezprostřední krach, protože díky svému obchodnímu úspěchu může snadno mobilizovat finanční prostředky prostřednictvím emise akcií nebo se potenciálně stát cílem akvizice.
Nákup akcií společnosti SoundHound je však spojen s vysokou cenou, přibližně 25násobkem jejích tržeb. Tu lze považovat za vysokou, pokud se jí nepodaří přeměnit velkou část svých nevyřízených objednávek na stálé příjmy.
Ačkoli SoundHound může představovat potenciální investiční příležitost pro optimisty, společnost je spíše investicí ve stylu homerunů, stejně tak může být boomem nebo propadákem. Proto musí být investoři před uskutečněním významné investice směrem k SoundHound opatrní kvůli současné nejistotě, která podnik obklopuje.