Hlavní obsah

Tři důvody, proč si koupit a navždy držet akcie Amazonu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash

Navzdory krátkodobým problémům se budoucnost společnosti jeví jako světlá

Článek

I když může být lákavé rychle nakupovat a prodávat akcie, klíčem k udržitelným výnosům na trhu je dlouhodobé investování. Tato strategie pomáhá investorům vyhnout se kolísání cen akcií a zároveň dává čas dobrým společnostem, aby dosáhly svého plného potenciálu. Podívejme se na tři důvody, proč by společnost Amazon (AMZN) mohla překonat své krátkodobé problémy a stát se skvělou dlouhodobou sázkou.

1. Podnikání je cyklické

Ačkoli se akcie Amazonu v roce 2023 poněkud zotavily, ve srovnání s historickým maximem 186 USD dosaženým na konci roku 2021 jsou stále o 37 % níže. Tehdy investoři o společnosti vyslovili mnoho předpokladů, které již nejsou ve hře. Mnozí se například domnívali, že růstové trendy z dob pandemie budou pokračovat a problémy jako inflace a rostoucí sazby nebudou tak škodlivé pro kupní sílu spotřebitelů, jak se ukázalo.

Celkově se zdá, že lidé zapomněli, že společnost Amazon je cyklická - její obchodní výsledky obecně kopírují hospodářský cyklus expanze a recese. Když je ekonomika silná, zákazníci utrácejí více peněz za jeho platformu elektronického obchodu, zatímco klienti jsou ochotnější podstoupit náklady spojené s přechodem na cloudové služby AWS. Když je však ekonomika slabá, tato dynamika se obrací.

Pokud se můžeme řídit více než stoletou finanční historií USA, po poklesu následuje ještě větší expanze. A Amazon se připravuje na to, že se na další vlně sveze nahoru tím, že ukončí činnost nerentabilních obchodních divizí (např. robotiky a maloobchodu) a sníží počet propuštěných zaměstnanců tím, že v roce 2023 zatím propustí 27 000 pracovníků.

Čistý zisk za první čtvrtletí vzrostl z loňské ztráty 3,84 miliardy dolarů na zisk 3,17 miliardy dolarů. A tento pozitivní trend pomůže podpořit snižování nákladů.

2. Umělá inteligence by mohla být novým motorem růstu

Jednou ze zvláštností společnosti Amazon je to, jak se jí daří neustále znovu objevovat a diverzifikovat své zdroje příjmů tím, že se rozšiřuje o nové příležitosti. Nejdříve byl internetovým knihkupectvím, poté všeobecným tržištěm pro elektronické obchodování a nyní je diverzifikovaným lídrem v oblasti cloud computingu. Obrovský rozsah společnosti jí dává výhodu v nových odvětvích. A stále má před sebou několik relativně nevyužitých příležitostí, které může prozkoumat.

Umělá inteligence (AI) by nyní mohla být dalším velkým hazardem. Ale, přestože jde o přeplněnou oblast, obrovská uživatelská základna společnosti Amazon (maloobchodní zákazníci i klienti cloud computingu) jí dává ekonomický náskok, který budou soupeři jen těžko překonávat.

V dubnu společnost oznámila sadu nových nástrojů Bedrock, která má klientům Amazon Web Services (AWS) pomoci vytvořit přizpůsobitelné generativní platformy umělé inteligence, aniž by se museli zabývat nákladným a složitým tréninkem od základu. Díky tomuto projektu může Amazon využít svého rozsahu a vztahů se zákazníky a stát se „one-stop shopem“ pro nejrůznější technologické potřeby podniků.

Vedení společnosti se také zaměřuje na spotřebitelskou část trhu s umělou inteligencí a plánuje implementovat chatbota ve stylu ChatGPT do svého online tržiště. Jeho cílem bude pomáhat uživatelům hledat odpovědi na otázky, porovnávat produkty a přijímat návrhy produktů.

3. Nezapomeňte na reklamu

Nové faktory růstu společnosti Amazon se neomezují pouze na technologii umělé inteligence. Společnost také využila rozsahu a popularity své platformy elektronického obchodu a stala se klíčovým hráčem v oblasti digitální reklamy. Tento byznys zahrnuje placenou propagaci na jeho tržišti, doporučené položky a další způsoby využití základny uživatelů motivovaných k nakupování.

V prvním čtvrtletí vzrostly příjmy z reklamy o 21 % na 9,51 miliardy dolarů. Přestože se stále jedná o menší část celkových příjmů (127,36 miliardy dolarů v daném období), zdravé tempo růstu znamená, že bude stále důležitějším zdrojem růstu a diverzifikace.

Zdá se, že díky reklamě, umělé inteligenci a odolnému ekonomickému příkopu je Amazon připraven překonat krátkodobé problémy silněji než dříve a cena jeho akcií by ho mohla brzy následovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz