Hlavní obsah
Lidé a společnost

Klára Bednářová vnímá energi a má silnou intuici. Lidé o ní často říkají, že má dar vykládat sny

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Klára Bednářová- se svolením k této publikaci

Klára Bednářová je spisovatelka z Prahy. Její zájem o spiritualitu se probudil už v dětství díky otci, který ji uvedl do světa lucidního snění. Ráda sdílí své zkušenosti a zároveň neustále hledá nové způsoby, jak lépe porozumět sama sobě.

Článek

Stalo se vám někdy, že jste prožili neobvyklou událost a najednou si uvědomili, že sníte? Takové situace mohou nastat například během silného strachu nebo když se určitý sen často opakuje. Obvyklá reakce snícího je taková, že se chce ihned probudit! Někdy se to podaří, jindy zůstáváme ve snu dál a pokračujeme v ději, který prožíváme. Klára Bednářová se lucidnímu snění věnuje již dlouhou dobu a já jsem pro vás připravila rozhovor, ve kterém se podělila o své zkušenosti.

Jak si představit, co se mi děje v hlavě během lucidního snění?

Představte si své podvědomí jako kreativního umělce, který vám každou noc předává důležitá poselství prostřednictvím snových obrazů, situací, symbolů a pocitů. Tento umělec je nesmírně moudrý a chápe nejen vaše vědomé vnímání světa, ale i mnohem širší souvislosti. Lucidní neboli vědomé snění vnímám jako formu spolupráce s tímto tvůrcem, kdy mohu děj snu buď pasivně sledovat, nebo do něj jemně zasáhnout. Když říkám, že své sny řídím, znamená to, že se sama stávám kreativním umělcem, který před sebe postaví malířský stojan a na chvíli vezme paletu barev do vlastních rukou.

Dají se sny ovládat?

Ano, rozhodně. S trochou vůle je možné všechno. Já jsem se naučila ovládat své sny už kolem devíti let. V dětství mě často trápily noční můry a nevěděla jsem, jak se s nimi vypořádat. Rodiče mi s tím moc nepomohli; většinou mě jen uklidňovali a snažili se odvrátit mou pozornost. Jednoho večera však táta pronesl něco, co mě hluboce zasáhlo: „Když budeš chtít, můžeš své sny ovládat!“ Myslím, že si tehdy ani neuvědomil, jak moc mi ta věta změní život. Bez váhání jsem se rozhodla to vyzkoušet. Každý večer jsem si představovala různé snové situace a upevňovala v sobě přesvědčení, že až se znovu objeví, budu je mít pod kontrolou. A přesně to se stalo.

Foto: Klára Bednářová- se svolením

Klára Bednářová představila svou novou knihu o lucidním snění.

Jaký je přínos vědomého snění?

Vědomé snění je úžasný nástroj pro rozvoj kreativity, díky kterému můžete objevit skryté poklady ve své mysli. Není to však vždy jen příjemná zkušenost, protože při objevování neznámého často narazíte i na své vlastní stíny. Je to cesta do hlubin duše, která vám umožní pochopit různé mechanismy ovlivňující váš život. S tím přichází i určitá odpovědnost, protože si uvědomíte, že jste tvůrcem všeho, co se vám děje.

Co můžeme ve světě snů objevovat a hledat?

Snový svět je kouzelná říše, kde je možné naprosto cokoli. Můžete létat, dýchat pod vodou, plnit si nejtajnější přání nebo dokonce zemřít a znovu se narodit. Je to magické místo, kde se shromažďují všechny vaše vzpomínky, schopnosti, zážitky a zkušenosti. Sny odrážejí stav vaší psychiky i těla a mohou s neuvěřitelnou přesností předpovídat budoucnost. Zpracovávají události z minulosti a jsou skvělými pomocníky v mezilidských vztazích. Fungují jako most mezi světem živých a zemřelých.

Podporují sny rozvoj člověka?

Představuji si snový svět jako obrovskou knihovnu, která má každou noc spoustu práce. Třídí nové informace, vstřebává různé podněty, řeší problémy, uklízí chaos nebo přichází s novými nápady a vhledy. Snění vnímám jako kouzlo, které může probíhat samo od sebe nebo s mým přičiněním. Když si uvědomím, jak velký tvůrčí potenciál ve mně dřímá, mohu převzít otěže kreativity do vlastních rukou a vědomě přispět k tvorbě svého vnitřního světa. Nebo naopak mohu sny považovat za náhodnou směs obrazů, kterým nerozumím, a být ráda, když si na ně ráno ani nevzpomenu. Do které skupiny patříte vy? Vědomé snění je volba.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz