Hlavní obsah
Lidé a společnost

Bála se, že se nedožije Vánoc, ale vzepřela se osudu. Tenistka Navrátilová podruhé porazila rakovinu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Twitter Martina Navratilova / Facebook Wimbledon

Rodačka z Československa má silný vzkaz pro všechny ženy. I když to vypadá v životě všelijak, rozhodně stojí za to bojovat.

Článek

Dlouhá léta patřila mezi nejlepší tenistky, vedla zdravý životní styl a vždy se cítila fit. Hodně se změnilo, když do života Martiny Navrátilové zasáhla zákeřná rakovina. Ačkoli se zdálo, že ji porazila, loni v prosinci přiznala smutnou zprávu. Rodačka z Československa se však ani tentokrát nevzdala. Zvítězila.

„Tři dny jsem byla v naprosté panice a myslela jsem si, že se možná nedožiju dalších Vánoc,“ vzpomínala bývalá tenisová jednička v rozhovoru s Piersem Morganem na TalkTV na okamžik, kdy jí lékaři oznámili, že se rakovina vrátila. Ačkoli s ní bojovala už v roce 2010, tentokrát ji zasáhla na dvou místech těla, v prsu a hrtanu.

Dvojitá diagnóza rakoviny ji prý vyděsila natolik, že si sepsala seznam věcí, které chce stihnout, než zemře. „Možná to bude znít hodně povrchně, ale řekla jsem si: 'Dobře, jaké chytré auto chci řídit, když budu žít ještě rok,“ řekla Martina. Pak ale v televizním rozhovoru prozradila zprávu, na kterou čekal celý tenisový svět.

Vítězka devíti wimbledonských titulů přiznala, že je po náročné léčbě v remisi. „Pokud se ví, nemám rakovinu,“ oznámila skvělou zprávu a dodala, že ji nyní čekají už jen dva týdny radioterapie prsu, než bude oficiálně v pořádku.

Bývalá atletka již několik let aktivně nabádá ženy, aby chodily na pravidelné preventivní prohlídky. „V lednu 2010 jsem byla na mamografickém vyšetření. Myslela jsem si, že mezi jednotlivými mamografickými vyšetřeními uplynuly dva roky, ale byly to už čtyři roky. Změnila jsem lékaře a na každoroční prohlídku jsem se neobjednala. Prostě jsem to odkládala, protože jsem byla pořád na cestách a bylo těžké to sledovat,“ vzpomíná tenistka během Měsíce boje proti rakovině prsu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Martina Navrátilová

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz