Hlavní obsah
Aktuální dění

Vražda studentů v Utahu: Jeden z nich děsil pohledem, ostatní se ho báli

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Pedro Mucha/Flickr

Brutální vraždy čtyř studentů šokovaly miliony lidí. Autorka Kathleen Haleová prostřednictvím příspěvků na sociálních sítích, soudních záznamů a dalších primárních zdrojů forenzně rekonstruuje jejich životy před zločinem i noc, kdy byli zabiti.

Článek

Bryan Kohberger byl neobvyklý, ale nechtěl jím být. Na střední škole nosil polokošile a snažil se být oblíbený. Místo toho ho někteří znali jako strašidelného. S mrtvolným pohledem pronásledoval nedosažitelné dívky, hlavně ty hezké, které byly mimo jeho ligu, jak později řekl jeden spolužák. Jiný řekl, že z něj měli divný pocit v žaludku.

Nějakou dobu udržoval Bryan kvazi-přátelství s autistickým spolužákem Leem, který byl také šikanován. Ale nakonec se i Lee začal mít na pozoru. „Prostě na něm bylo něco, co mi připadalo ‚mimo‘,“ napsal Lee později ve svém prohlášení. „A já jsem se snažil zlepšit své vlastní společenské postavení, protože jsem v té době byl kvůli svému autismu sám tak trochu společenským vyděděncem. Takže jsem se s ním nechtěl spojovat.“

Zdálo se, že Bryan kolísá mezi bezcitností a zuřivostí i za těch nejlepších okolností. Odmítnutí ho však dokázalo přimět k bojovnosti. Podle Leeho, když jim bylo asi 13 let, řekl Bryanovi, že přátelství skončilo. V reakci na to Bryan Leeho napadl. „Přišpendlil mě, protože měl VELKOU nadváhu. Sám jsem byl baculatý, ale on byl pravděpodobně o více než 50 kilo těžší než já.“

Lee říká, že v následujících letech se Bryan začal věnovat boxu a shodil přebytečná kila. Bryan navštěvoval školu v Pleasant Valley, ve stejném okrese, kde jeho matka MaryAnn pracovala jako pomocná učitelka a jeho otec Michael jako údržbář. Ačkoli se nakonec očistil, slyšeli jeho staří přátelé, lidé se později ptali, zda opioidy nemohly držet Bryanovy démony na uzdě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz