Článek
Pokud jste nečetli předchozí část, můžete si ji přečíst zde.
Vyzvedávání balíčku bez dat se ukázalo být nadlidským výkonem. Nový telefon jsem si nechala poslat do Z-boxu. Jenže Z-boxy na rozdíl od konkurence nemají platební terminály. Což mi došlo přesně ve chvíli, kdy jsem si přečetla zprávu z T-mobil systému „Vaše zásilka je místě, prosím níže uhraďte 1 Kč…“
Jenže jak zaplatit kartou online, když nemáte data a nemůžete si ani další připlatit? (I když dost neochotně).
Zlanařila jsem půlku rodiny
Volám rodině. Jo, oni mají zakázané platby kartou na internetu. Hm, dobrý, tak co teď? Přesun někam, kde je Wifi - babička.
„Babi, jaký máš heslo na Wifi?“
„Jooo holka, to já nevím… To musíš na bráchu“
Volala jsem, vysvětlovala situaci až jsem se nakonec na Wifi konečně dostala a mohla zaplatit tu posvátnou 1 korunu. Jen jsem se modlila, aby se vše propsalo i v T-mobile systému.
Když si rodiče hrají na kurýry
Naštěstí systém „propsal“ a balíček mohl vyzvednout někdo z rodiny, já totiž musela odjet mimo Prahu – rodiče si udělali romantickou procházku k Z-boxu a balíček si odnesli.
10 minut po vyzvednutí: nová absurdita
Asi 10 minut po úspěšném vyzvednutí mi přišla zpráva: „Tarif aktivní.“ Telefon? Ani nevyndaný z krabičky, ani nezapnutý. Logika někde ztratila GPS signál.
A tady začíná ta pravá ironie: balíček byl vyzvednut, telefon stále v krabičce, tarif aktivní… a já si říkala, jestli vůbec někdo rozumí logice těchto procesů. A dle T-mobile je tento postup naprosto logický.
Moment slabosti: nový telefon vs. bezodpadová pyramida
Opravdu jsem nečekala, co všechno mě čeká s jedním telefonu za korunu. Popřela jsem svou bezodpadovou pyramidu. Přesvědčení, že věci se mají používat, dokud fungují, že se mají opravovat a nevyměňovat kus za kus, bylo tentokrát nahrazeno chutí po novém a rychlém řešení.
Ano, vybočila jsem ze své vlastní filozofie. Nechala se zlákat. A přiznávám – je to přesně ten moment, kdy člověk cítí, že moderní technologie a marketing občas vyhrávají nad zdravým rozumem a udržitelnými návyky.