Hlavní obsah
Umění a zábava

Jak jsem mohla zapomenout!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příběh se odehrál v roce 2019.

Článek

Včerejší představení Šašek a syn v zábřežském kulturáku Akord jsem nemohla minout.

Paní uvaděčka, co zadoufala, když mne pouštěla před začátkem „pouštění“, že opravdu nejdu „obtěžovat pana Polívku a opravdu mne rád uvidí“, pak Bolkův údiv: „Ses sem přivdala, či co?“ A moje odpověď: „Naopak - jsem se sem rozvedla,“ rozbušené srdce z blízkosti jeviště… Fretty a jeho: „Ahoj Nítěnko, kde se tu bereš!“ A Barinkovo vysvětlující směrem k Vladimírkovi: „To je Nítěnka, začátky Provázku!!!“

Jak jsem mohla zapomenout na Nítěnku, jak mi říkali kluci z techniky na Provázku! Drobné hubené studentce baletu, která se zamilovala do Provázku s plnou váhou šestnácti let!

Zjihlá jsem si šla sednout do hlediště. V první řadě jsem měla chvílemi pocit, že jsem na jevišti s nimi…

Šašek a syn… představení, které pro mne, zřejmě jedinou v sále, mělo tisíc vzkazů…tisíc vzkazů úplně jiných než pro ostatní diváky.

Zcela okouzlena Bolkovým synem Vladimírem, excelentní „směskou“ svého geniálního otce a výjimečné úchvatné femme fatale Chantal, přesunula jsem svoji pozornost na něj.

Nikdy bych nevěřila, že se narodí herec, který Bolka „vynuluje“ z jeviště. Stalo se.

Ten kluk je vynikající. Pohybově neskutečně talentovaný, a herec, jak se říká, od pánaboha.

Nechci hodnotit, zda je to dobré nebo vynikající nebo průměrné divadlo. Na to jsem příliš neobjektivní. Viděla jsem na jevišti své stárnoucí kamarády…slyšela jsem ozvěnu představení Šašek a královna, inscenace, která mne a moji generaci herců a lidí kolem divadla ovlivnila na celý život… lidi se smáli, když Bolek říkal Barinkovi - jsme staří a brzy zemřeme - a já jsem myslela na Pecu, na Scheryho, na Atyska, na Aťku a ostatní…a rozmazala jsem si řasenku…

Na trůně Královny seděl její syn, napůl král, napůl šašek, před obličejem si držel její škrabošku a Šašek pod trůnem mluvil o vůni, co kdysi prošla kolem něj a co pro něj bude do konce života znamenat nejvíc…a mně docvaklo, proč tohle představení vzniklo.

Chantal, jak já ti závidím!!!

P. S. Po představení jsem se šla s klukama rozloučit. A až doma jsem si všimla něčeho, kvůli čemu na mne spolucestující v tramvaji útrpně hleděli-na tvářích jsem si spolu s rozmazanou řasenkou vezla otisky divadelních šaškovských šminek!

Dodatek - Fretty již není mezi námi…zemřel koncem léta 2023

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám