Hlavní obsah
Lidé a společnost

Nenechte se napálit pochybnými prodejci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Narazili jste někdy na neodbytného prodejce u vchodu do supermarketu? Já několikrát. Jednou se mi to nevyplatilo, podruhé naopak jemu.

Článek

Před několika měsíci jsem při běžném nákupu narazil u vstupu do supermarketu na prodejní stánek s parfémy. Pultík obsluhovali dva mladí muži. Jeden se věnoval starší dámě a druhý lapil okamžitě při procházení mě. „Dobrý den, mohu Vám nabídnout tento unisex parfém francouzské značky?“, spustil. „nemám zájem“, odvětil jsem. „Jedná se o omezenou nabídku. Za cenu pouhých 590 Kč může být váš pouze teď a tady. Na pultech se prodává s vysokou marží téměř za dvojnásobek“, přemlouvá mě dále prodejce. Stále odolávám. Po chvíli ale znatelně cítím, jak je má neústupnost nalomena. Prodejce se mnou odejde několik kroků opodál a tlumeným hlasem spustí, „Nesmí mě slyšet támhle šéf“, ukazuje na kolegu a pokračuje, „Přemluvil bych Vás, kdybych vám za tuto cenu dal ty parfémy dva?“ V tu chvíli jsem na nabídku kývl a ze supermarketu odcházel o 590 Kč chudší a o dva parfémy těžší.

Prozření

S pocitem radosti z výhodného nákupu jsem přišel domů. První zklamání se dostavilo při aplikaci. Vůně, kterou jsem cítil, nebyla ani zdaleka podobná té, kterou mi nabízel prodejce. Začínal jsem se cítit lehce podveden, protože parfém, který jsem koupil, bych se styděl darovat i nepříteli. Musel jsem se smířit s faktem, že jsem se stal obětí podvodu. Uklidňoval jsem se tím, že mě to stálo jen 590 Kč. Mohl jsem se stát obětí i mnohem většího podvodu.

O několik týdnů později jsem jel do Karlových Varů. Při vstupu do jednoho z obchodních domů jsem spatřil podobný stánek a jiné dva prodejce. Každý z nich vedl zrovna rozhovor s jiným zákazníkem. V jednu chvíli slyším úplně stejnou historku o šéfovi, který nesmí slyšet, že zákazník dostane něco zdarma. Zlost se ve mě kupila nehorázným způsobem. To ti prodejci nemají trochu soudnosti, nebo snad neví co za patoky prodávají? Rozumím tomu, že si potřebuje každý nějak vydělávat, ale na tohle musí mít člověk vážně pokřivený charakter. Od této chvíle své známe upozorním a odrazuji vždy, když někde vidíme postavený podobný stánek.

Oko za oko

Při jednom takovém průchodu obchodním domem jsem se schválně nechal odchytit pochybným průvodcem. Věděl jsem co mě čeká a jak se mnou bude postupovat, kupovat jsem ale rozhodně v plánu nic neměl. Můj úmysl byl pouze zaměstnat prodejce a nechat potencionální oběti projít bez jeho povšimnutí. Ten den jsem měl volno a docela jsem se nudil, takže mi hra s prodejcem nijak nevadila. Debatovali jsme o parfému asi půl hodiny, ptal jsem se na nejrůznější nepodstatné detaily, až jsem nakonec bez zájmu o produkt odešel. Snad jsem zachránil alespoň jednoho zákazníka od koupě záchodové vůně za 590 Kč.

Odhalte je dřív než podlehnete

Je dobré vědět, jaké praktiky na Vás mohou prodejci použít. Některé z nich jsou dokonce nezákonné. Na oficiálních stránkách Evropské unie naleznete šikovný seznam praktik, se kterými byste se mohli setkat. Možná jste se dokonce stali obětí podvodu, ani o tom nevíte. Doporučuji si je pročíst. Jejich znalost by se Vám mohla velice vyplatit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz