Článek
Stal se ze mě pedagogický pracovník, a tak se mi občas poštěstí slyšet mladé rozumbrady nahlas přemýšlet o společnosti i přírodě: „Má nutrie nutriční hodnotu?“
Když dostanou děcka za úkol vypsat několik svých dobrých a špatných vlastností, může dojít k zajímavým obchodním transakcím, správné informace ve správnou chvíli mají svou cenu. „Uzavřeme obchod. Já ti řeknu tvé dobré vlastnosti a ty mi řekneš mé špatné vlastnosti.“
Chlapec-obchodník se kouzelně projevil i v posledním dni před vánočními prázdninami. Daroval mi totiž ranní výtisk novin a pak na sebe ještě práskl, že schválně vynechal první vyučovací hodinu, aby stihl zabalit dárky.
Tohle už není z mé osobní praxe, ale také to stojí za to. Jistá paní učitelka Krůtová milovala především abstraktní umění, ale jednou za čas musela dát prostor i umění realistickému. Například se jednoho dne mělo malovat zátiší s hruškou a jablkem.
Jedna žačka své ovoce snědla dříve, než je stihla zvěčnit na plátně a tím si vysloužila poznámku: „Snědla pomůcky na výuku.“
Její otec si poznámku přečetl a nemohl věřit vlastním očím. „Odkdy žereš tužky,“ ptal se. Pak si povzdechl: „Tak je nežer, když jí to tak vadí.“