Hlavní obsah
Názory a úvahy

Prvotním motivem provokativních článků je jediné, jsou to samozřejmě peníze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Pan Budai sice odborně i lidsky vysvětlil tématiku seniorů a provokatérských a zavádějících článků vůči nim, ale jaksi si neuvědomil nebo zapomněl zmínit primární cíl těchto článků.

Článek

Tím cílem je jediné, a to vydělat!

Sám píši už nějaký ten pátek. Začínal jsem vyloženě svými osobními tématy, absolutně bez ohledu na výdělek (ze začátku, než člověk dosáhne určité hranice sledovanosti, není tato činnost ani výdělečná). Jakmile jsem přijal možnost získávat nějakou tu korunku, rozhodoval jsem se, jakým stylem budu psát. Protože každý si prostě dříve nebo později všimne, jaká témata jsou často vidět, jak moc jsou „lajkovaná“ a diskutovaná, tím pádem více sledovaná a v důsledku výdělečná. A rozhodl jsem se jít svým přijatelným kompromisem. Nestavím výdělek nad svoji svobodu psaní, ale sem tam téma přizpůsobím tomu, co čtenáři chtějí. Ale mám svoje hranice provokace, za které nejdu.

Ne tak ale jiní autoři. Každý jsme jiný. Někdo chce psát čistě svobodně a na peníze vůbec nehledí. Někdo má klasické zaměstnání a psaním si jen přivydělá a není na něm závislý. A někdo to pojal jako plnou živnost a tím pádem musí vydělat dostatek, aby sebe nebo rodinu uživil. Pak do toho také vstupují osobnostní vlastnosti, jako třeba jestli chci zanášet veřejný prostor další provokací a popuzováním lidí nebo ne. Já to nechci, proto vyloženě třaskavá témata, vymyšlené příběhy a provokace nevolím.

Taky si někdy článkem rýpnu a podbízím se, chci také něco vydělat. Jsem proto špatným člověkem? Jistěže ne. Nikoho totiž nenutím, aby si můj článek rozklikl. Pouze se nabídnu. Nabídka odpovídá poptávce, tak to holt je. A když mnozí autoři vidí, jaká je poptávka, pak zboží dodají.

Neberte tedy pane autore ani vy ostatní provokativní články s primárním cílem provokovat, rozeštvávat, štěpit společnost na dva tábory. Jsem si jistý, že penízky jsou tím klíčovým, proč se na nás denně valí tolik článků tohoto typu.

Umístil jsem do textu ukázky mých článků, které nejsou cílené na zisk. Jednak dle nich seniorskou populaci skutečně vnímám, jednak je mým životním motorem dělat pro lidi dobré a ne zlé a senioři v záplavě kopanců zastání potřebují. Nevydělal jsem prakticky nic a o to mi ani nešlo. Ale kupodivu jeden z těch mých článků vydělal slušně a není provokativní ani naštvávací. Takže jde to i jinak a lidé nečtou jen něco, nad čím se chtějí rozčilovat. A to mi udělalo opravdu radost.

Zkuste tedy milí spoluautoři alespoň trochu ubrat. Mnohdy skutečně není třeba psát s jedovou slinou, aby vám korunky zacinkaly.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz