Hlavní obsah
Nakupování

Byla jsem závislá na nakupování. Rodině jsem nic nekoupila, přátele jsem si odradila, říká Jana (70)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Myslela jsem si, že když si vydělávám slušné peníze, a navíc jsem zdědila majetek, tak si mohu dovolit všechno, co chci. To byl ale omyl, protože utrácení se mi vymklo z rukou, a já se stala závislou. Nejvíce to odnesly mé soukromé vztahy.

Článek

Byla jsem závislá na nakupování a utrácela jsem velké částky za luxusní zboží. Koupila jsem si opravdu velké množství drahých šperků, nejnovější elektroniku, drahé oblečení a designové kabelky. Chtěla jsem vypadat jako dáma a odmítala jsem si kupovat věci někde v obyčejném second-handu nebo butiku. Kromě svého důchodu jsem měla i větší obnos peněz na účtu, protože jsem je zdědila po manželovi, který před několika lety zemřel. Přestože jsem měla dostatek prostředků na to, abych mohla pomáhat i svým dětem, tak jsem to neudělala. Jim jsem nikdy nic nechtěla koupit. Všechny své prostředky jsem vynakládala jen na sebe, aniž bych myslela na potřeby ostatních.

Byla jsem závislá na nakupování

Tento způsob života pokračoval až do té doby, dokud mě nezásadně neovlivnila dovolená na Zanzibaru. Říkala jsem si, že si užiji luxus a všem pošlu fotografie. Přeci nebudu jezdit na nějaké obyčejné chaty, kam jezdily moje kamarádky. Jenže to jsem netušila, že mi tato dovolená opravdu změní život. Tamní skromnost mi ukázala, jak málo ve skutečnosti k plnohodnotnému životu potřebujeme. Došlo mi, že nic není o majetku nebo o tom, jakou značku zrovna na svém těle nosíme. Je to o nás, ale také o tom, jak se my chováme k ostatním. Po návratu domů jsem se rozhodla změnit. Začala jsem minimalizovat svůj majetek, darovala nepotřebné věci těm, kteří je potřebují a snažím se nyní žít prostě a smysluplně.

Rodině jsem nic nekoupila, přátele jsem si odradila

Po návratu z dovolené na Zanzibaru jsem začala prožívat velkou vnitřní proměnu. Rozhodla jsem se, že musím změnit své priority a pomáhat těm, kteří to ocení. Založila jsem charitativní bazárky, intenzivněji jsem se začala věnovat svým dětem a obnovila jsem přerušené vztahy s kamarádkami. Nicméně, mé dřívější chování zanechalo jisté stopy a vazby, které byly opravdu pevné, se hodně porušily. Někteří přátelé se ke mně vrátili, někteří zůstali odtažití. Dokonce i rodinné vztahy byly napjaté, protože si mnozí pamatovali tu dobu, kdy jsem myslela jen na sebe. A já nyní vím, že to nebylo vůbec správně.

Zdroje: vyprávění Jany.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz