Hlavní obsah
Názory a úvahy

Letáky ve schránce mě obtěžují. Řekla jsem, že je nechci, a nikdo mě neposlouchá

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Copilot-generováno pomocí Ai

Tak tohle je věc, která mě dokáže pěkně vytočit! Víte, o čem mluvím - ty zatracené letáky, co se nám pořád cpou do schránek, i když jsme jasně řekli, že je nechceme. Je to jako by naše přání bylo těm firmám úplně ukradené.

Článek

Nedávno jsem si na schránku nalepila velkou ceduli NEVHAZUJTE REKLAMNÍ LETÁKY. Myslela jsem si, že tím je to vyřešené. Ale kdepak! Hádejte, co jsem našla ve schránce hned další den? Přesně tak, další hromadu barevných papírů, které putovaly rovnou do koše.

Pořád mě obtěžují nevhodné letáky

To je neuvěřitelné a skutečně drzé. Člověk by řekl, že když něco napíšu na schránku, tak to budou respektovat. Naše sousedka to už dokonce vzdala a letáky ve své schránce raději respektuje, než aby se s nimi dohadovala. Ale proč mi má někdo plnit stránku prospekty, které nechci? Proč bychom to měli brát jako neřešitelné? Vždyť je to plýtvání papírem, naším časem a v neposlední řadě i trpělivostí! Nemluvě o tom, jak to zatěžuje životní prostředí. Kolik stromů musí padnout, aby nám mohli cpát do schránek informace o slevách na jogurty?

Jasně, chápu, že firmy chtějí dělat reklamu. Ale hello, žijeme v 21. století! Máme internet, sociální sítě, e-maily. Proč se pořád držet něčeho, co většina lidí stejně hodí do koše, aniž by se na to podívala? A co teprve ty firmy, co vám cpou letáky pod dveře nebo za stěrače auta?

Vadí mi to a stejně to letí do koše

To už je fakt vrchol drzosti! Jednou jsem přistihla chlápka, jak mi strká leták za stěrač, a řekla jsem mu, že tohle fakt nechci. A víte, co mi odpověděl? Tak si to vyhoďte, když se vám to nelíbí. No jasně, každý jen dělá svou práci. Ale co takhle dělat práci, která neobtěžuje ostatní a neničí planetu?

Faktem je, že podle zákona o regulaci reklamy by firmy měly respektovat naše přání nedostávat nevyžádanou reklamu. Ale kdo to bude kontrolovat a vymáhat? To bychom se asi nedočkali. Tak co s tím? A vy? Jak se s tím perete? Máte nějaký osvědčený trik, jak se zbavit nevyžádaných letáků? Nebo vám to nevadí a rádi si je prohlížíte?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz