Článek
Michal Suchánek patří mezi ty osobnosti českého showbyznysu, které nemají problém otevřeně mluvit o svých pocitech a obavách. V nedávném rozhovoru pro Český rozhlas se svěřil s tím, jak těžce nese pohled na své starší herecké výkony. Když se například vidí ve filmu, který natáčel v mládí, je mu z toho smutno. Raději si televizi přesně a nebo se na to vůbec nedívá. „Když vidím sebe, a teď myslím, že třeba v televizi dávají chlapečka z nějakého dětského domova, já tohle nemůžu vidět,“ prozradil v jednom ze svých rozhovorů.
Herec ve svém rozhovoru dokonce přiznal, že mu tyto záběry způsobují značnou úzkost a nepříjemné pocity. Celoživotní rebel nikdy netoužil po jistotě stálé práce ani platu. Ačkoliv po celý život pracoval v prestižních divadelních souborech, nikdy se nechtěl vázat. „Nikdy jsem nebyl zaměstnaný, nikdy jsem na tu jistotu nechtěl sázet, i když bych třeba v tu dobu byl radši,“ přiznal ve svém rozhovoru a dodal, že právě díky této svobodě mohl realizovat vlastní projekty a jistou tvůrčí svobodu.
Kontroverzní výrok mladé kolegyně
Situaci kolem jeho věku nezlepšilo ani vyjádření herečky Evy Burešové. Ta ve svém rozhovoru nepřímo označila šedesátníky za osoby s omezenými možnostmi. „Učím to dělat i své syny, hlavně toho staršího, protože ten život je nevyzpytatelný, nikdy nevíte, kdy to skončí, anebo pak budete staří, bude vám sedmdesát nebo už třeba šedesát, což nejsou staří lidé, ale některé věci už nemohou,“ pokračovala poněkud zmateně. Dokonce přiznala, že některé věci tyto lidé nemohou dělat. Sám se totiž k tomuto hraničnímu věku blíží. Naopak jeho neutuchající pracovní nasazení je pro něho jistým způsobem, jak se vyrovnat s přibývajícími roky.
Místo aby se uzavřel do sebe, věnuje se režírování, herectví a dalším tvůrčím činnostem. Eva Burešová ve svém vyjádření také mluvila o vlastním strachu a jeho překonávání. „Je to prostě něco, čeho se nejde zbavit. Sama se teď točí v tom, jak se co nejtaktněji a s grácií naučit s těmi strachy zacházet,“ uvedla úspěšná česká herečka. Její komentář o věkových omezeních však poukazuje na určitou generační propast v českém showbyznysu a možná i na nedostatek empatie vůči starším kolegům.
Zdroje: vimevic.cz, ČRo Dvojka, autorský text