Hlavní obsah
Finance

Návštěva zubaře mě vyšla na 6 000 korun. O tom, že budu platit, jsem se dozvěděla až po výkonu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Šla jsem na preventivní prohlídku k zubaři. Tak jako vždy jsem čekala, že pokud bude třeba něco dělat, dopředu to řekne a domluvíme si nějaký termín. Když jsem však odcházela, nestačila jsem se divit.

Článek

V posledních letech člověk chodí k zubaři se strachem. Nejenže se bojíte, aby náhodou neskončil a vy jste o svého zubního lékaře nepřišli, ale především ceny, které jsou v zubních ordinacích nastaveny, jsou pro někoho doslova likvidační. Já mám svůj první nepříjemný zážitek rovněž za sebou, a když jsem odcházela od zubního lékaře, byla jsem o 6 000 chudší. Je to velmi smutné, protože žijeme v moderní době, platíme si zdravotní pojištění a stejně musíme neustále platit.

Jen malý kaz

Šla jsem tedy na svou běžnou prohlídku, na kterou chodím každý půlrok. S mým lékařem byla vždy skvělá domluva, a proto jsem věřila, že se opět rozumně domluvíme. Určitě nechci žádnou slevu nebo nějaké výhody. Jen mi jde o to, abych si sama mohla naplánovat, kdy jaký zákrok chci, a to s ohledem na mou finanční situaci. Teď mi ale pan doktor nic neříkal a pracoval.

Řekl mi, že je tam malý kaz, a proto ho hned opraví. Souhlasila jsem, protože chci jet na dovolenou a potřebuji mít zuby v pořádku. Když však práci dodělal a já odcházela, nestačila jsem se divit. Čekala jsem, že určitě budu platit, ale netušila jsem, že to bude taková rána. Sestřička po mě chtěla 6 000 korun. Když jsem se zeptala za co, bylo mi sděleno, že pan doktor udělal kazy dva, dal mi bílé plomby a ještě vyčistil kanálky. Vůbec mi ale o tom nic neřekl. Bránila jsem se a oznámila jsem, že zaplatím pouze za jeden opravený zub tak, jak mi původně řekl. To ale sestřička rázně odmítla a chtěla po mě 6 000. Pan doktor v ten moment raději odešel pryč, údajně měl naléhavý telefonní hovor.

Doktor odešel telefonovat

Určitě mi nevadí, že si za péči u zubaře musím zaplatit. Jde mi o princip, že mě na to nikdo neupozornil dopředu a peníze po mě chtěli až po výkonu. Zřejmě pan doktor věděl, že bych mu to odmítla a chtěla bych to rozplánovat. Moje dovolená tak bude muset počkat, protože na to peníze nemám. Zubaře jsem zaplatila a se slzami v očích jsem odešla. Je to smutné, ale nedá se s tím nic dělat.

Je však velmi smutné, že čteme články, jak lidé k lékaři chodit nechtějí nebo zanedbávají preventivní prohlídky. Já bych určitě neřekla, že k lékaři nechtějí chodit, ale spíše mají strach, kolik peněz je to bude stát. Ne každý má totiž možnost měsíčně vyhodit 6 000 najednou jen proto, že pan doktor si usmyslel, že vše udělá najednou. Proč nám nepomohou zdravotní pojišťovny a k čemu si platíme zdravotní pojištění? Nakonec si vše budeme platit sami a nikdo nám nepomůže.

Anketa

Setkali jste se s placením velké částky u zubaře?
ANO
90,9 %
NE
9,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1563 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz