Článek
Myšlenka propojit Sicílii a italskou pevninu mostem nebo spojit Evropu a Afriku podmořským tunelem do roku 2030 je stále aktuální a pro některé naprosto nepředstavitelná. Ale v Dánsku už se buduje zcela nový tunel Fehmarnbelt, který propojí Dánsko a Německo podvodní cestou. Pokud se lidé vydají autem, do druhého evropského státu se dostanou během deseti minut.
Vlakem to bude o rovné tři minuty kratší, takže se výrazně usnadní cestování i jeho doba. Před nedávnou dobou dánský král otevřel první část tunelu. Tunel Fehmarnbelt bude měřit neuvěřitelných 18 kilometrů a povede pod Baltským mořem. V tunelu bude vybudovaná dvouproudová dálnice a dvoukolejná železnice.
Tunel Fehmarnbelt propojí Dánsko a Německo
Tunel Fehmarnbelt bude vybudován s dvojkolejnou elektrifikovanou železnicí a čtyřproudovou dálnicí, po které budou moci osobní automobily jezdit rychlostí 150 km/h. Samotná konstrukce tohoto tunelu zahrnuje použití betonových prefabrikátů, které budou uloženy v příkopu na dně moře, širokém 60 metrů a hlubokém 16 metrů, a následně překryty. Po dokončení se tunel bude nacházet v celkové hloubce 40 metrů pod mořskou hladinou.
Doba cesty mezi ostrovem dánským Lolland a německým ostrovem Fehmarnem se zkrátí z původních 45 minut trajektem na 10 minut jízdy autem a 7 minut vlakem. Elektrifikovaná železnice umožní jet vlakům rychlostí až 200 km/h. V Dánsku bude vybudován vjezd do tunelu v Roedby na jižním ostrově Lolland, zatímco v Německu bude v Puttgardenu na severu Německa.
Zdroje: Time Out, fererm.com, Spiegel.de