Hlavní obsah
Bydlení

Pošťák mi hodil papírek, že nejsem doma. Ani nezazvonil, tak jsem mu pořádně vyčinila

Foto: pixabay

Včera jsem zažila něco, co mě vytočilo do nepříčetnosti. Stojím před vlastním domem, čekám na důležitý balík a koukám, jak pošťák bez mrknutí oka hází do schránky papírek s oznámením, že jsem nebyla doma. To ale dělat neměl, přepočítal se.

Článek

Nezazvonil, nepokusil se doručit zásilku, prostě jen hodil lístek a chtěl zmizet. Když jsem na něj zavolala, tvářil se, jako by viděl ducha. To už není jen o lenosti - to je výsměch všem, kdo si za doručení platí. Jasně, chápu, že pošťáci to nemají lehké. Ale tohle? Ani se neobtěžovat zazvonit, když stojím dva metry od něj? To už přesahuje všechny meze. A není to poprvé, co se něco takového stalo.

Minulý měsíc jsem seděla doma na home office, čekala na důležitý dokument, a co se nestalo? Přišel mi e-mail, že jsem nebyla zastižena. V tu chvíli jsem seděla metr od domovního zvonku! Když jsem volala na poštu, dostalo se mi jen arogantní odpovědi, že doručovatel zvonil. Jo, určitě, asi v paralelním vesmíru. A ty jejich výmluvy? „Máme moc práce, nestíháme.“ Tak proč sakra berou zásilky, když je nedokážou doručit? Proč slibují doručení do ruky, když jediné, co umí, je házet papírky do schránek? To je jako kdyby řezník prodával maso, ale vydával místo něj jen účtenky s poznámkou maso není.

Nejhorší je, že tohle není jen můj problém. Stačí se zeptat známých a každý má podobnou historku. Kamarádka čekala týden na léky, protože pošťák třikrát po sobě nezastihl nikoho doma v době, kdy byla celá rodina v obýváku. Další známý musel jet dvakrát na poštu pro balík, protože pošťák ani jednou nezazvonil, jen hodil lístek. A co teprve ty fronty na poště, když si jdete pro nedoručenou zásilku! Půl hodiny čekáte mezi důchodci, kteří si přišli pro důchod, jen proto, že nějaký lenoch neudělal svoji práci. A ještě se tváří, že vám dělají službu, když vám ten balík vydají.

Česká pošta se chlubí modernizací a zlepšováním služeb. Tak to je tedy vtip století! Jediné, co se zlepšuje, je jejich kreativita ve vymýšlení výmluv. „Nebyl funkční zvonek“ (byl), „nikdo nereagoval“ (nikdo nezvonil), „adresa nebyla přístupná“ (stála jsem před domem).

A víte, co je na tom všem nejabsurdnější? Že za tuhle službu ještě platíme! Není to zadarmo, není to nějaká charita. Je to placená služba, za kterou očekáváme, že bude někdo skutečně dělat svoji práci. Místo toho dostáváme jen výmluvy a papírky do schránky. Když jsem se včera toho pošťáka zeptala, proč nezazvonil, víte, co mi řekl? Že spěchá a že si to můžu vyzvednout na poště. Jako by mi dělal milost! To už není jen neprofesionalita, to je naprostá arogance a pohrdání zákazníkem.

Je načase, aby si Česká pošta uvědomila, že žijeme v 21. století. Doba, kdy mohli ignorovat zákazníky a vymlouvat se na provozní důvody, je dávno pryč. Buď začnou poskytovat skutečnou službu, nebo ať rovnou přiznají, že jediné, co umí, je roznášet oznámení o nedoručených zásilkách.

A než mi někdo začne vyčítat, že jsem necitlivá k těžké práci pošťáků - není to o nich. Je to o systému, který tohle toleruje. O vedení, které se tváří, že je všechno v pořádku. A hlavně o naprostém pohrdání zákazníkem, který si za tuhle službu platí. Příště si radši zaplatím kurýra. Aspoň vím, že když mi napíše, že jsem nebyla doma, tak skutečně nebyl nikdo doma. Ne jako pošťák, který hází papírky do schránky, i když mu stojíte za zády.

Zdroje: autorský text, zkušenost

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz