Hlavní obsah
Jídlo a pití

Šílenství jménem dubajská čokoláda: Stojí vůbec za ty peníze a fronty?

Foto: Freepik

Když mi kamarádka poslala video z TikToku, kde někdo rozbaluje zázračnou dubajskou čokoládu, myslela jsem si, že jde o další zbytečný hype. To jsem si ale skutečně jenom myslela.

Článek

Jenže pak jsem začala vídat fronty před obchody, četla o lidech, co létají do Dubaje jen kvůli čokoládě, a dokonce o pašerácích s kufry plnými téhle sladkosti. Musela jsem ji prostě zkusit. Není to jen obyčejná čokoláda. Je to kombinace mléčné čokolády, pistáciového krému a něčeho, čemu se říká kunafa - takové křupavé těstové nitky používané v arabských dezertech. Zní to zajímavě, ale stojí to opravdu za ty šílené peníze?

Za jednu tabulku téhle zázračné čokolády dáte klidně pět set korun. To je cena, za kterou máte večeři pro dva! A to ještě musíte mít štěstí, že ji vůbec seženete. Originál z Dubaje je většinou vyprodaný během pár minut po zahájení prodeje. Nejhorší jsou ti šílenci, co kvůli tomu létají až do Emirátů. Představte si - utratit třicet tisíc za letenku kvůli čokoládě! A pak stát frontu před obchodem v tom vedru, protože každý den prodávají jen omezené množství. To už není nadšení, to je posedlost.

Nakonec se mi povedlo sehnat českou verzi od Mixitu. Není to originál, ale aspoň nemusím prodávat ledvinu. A víte co? Je to fakt dobré. Ta kombinace křupavého těsta, krémové náplně a čokolády funguje překvapivě skvěle. Ale za ty peníze? To šílenství kolem toho je neuvěřitelné. Minulý měsíc celníci v Hamburku zabavili ženě devadesát kilo téhle čokolády! Devadesát kilo! To už není mlsání, to je pašeráctví. A ona není jediná - vznikl celý černý trh s dubajskou čokoládou.

Teď už to vyrábí kde kdo. Lindt má svoji verzi, české firmy taky naskočily na vlnu. Všichni chtějí ukousnout kousek z toho sladkého koláče. A lidé? Ti stojí fronty i na ty kopie, hlavně že to má nálepku dubajská čokoláda. Je to jako s každým virálním hitem - někdo něco vymyslí (v tomhle případě těhotná Britka žijící v Dubaji), influenceři to roztočí na sociálních sítích a najednou se z normální věci stane posedlost. Však to známe - fidget spinnery, sliz, teď čokoláda.

Jasně, je to dobrý marketingový tah. Udělat něco exkluzivního, těžko dostupného, a lidi se po tom můžou utlouct. Čím víc to nejde sehnat, tím víc to chtějí. Psychologie davu v praxi. Proto píšu tento článek. Ne proto, abych někoho odradila od koupě - je to fakt dobrá čokoláda. Ale to šílenství kolem? Ty fronty, přeplácení, létání přes půl světa? To už je moc. Je to pořád jen čokoláda, ne lék na rakovinu.

A jestli ji chcete zkusit? Kupte si českou verzi. Je levnější, dostupnější a chuťově podobná. Nebo počkejte pár měsíců - až tahle posedlost opadne, budou ji prodávat v každém supermarketu za normální cenu. Jako každý virální hit před ní. Protože tohle není o chuti. Je to o trendu, o statusu, o tom moct říct já ji mám. A to je podle mě větší oříšek k rozlousknutí než jakákoli čokoládová náplň.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz