Hlavní obsah
Jídlo a pití

Zdravá pizza - pustíte se do ní?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Monika Vargová

Mám histaminovou intoleranci. A proto jsem si udělala pizzu, po které mi nebude zle. Vyzkoušíte?

Článek

Předem se omlouvám, že fotka nevypadá profi, ale když jsem ji poslala manželovi, tak napsal, že to nevypadá špatně. A pozor. Ono to vůbec nechutná zle, je to výborné.

Omáčka, která nahradí tu klasickou rajčatovou:

  • 250 gramů červené řepy
  • 250 gramů mrkev
  • 1/2 lžička soli
  • 1/2 mleté sladké papriky
  • 1/4 lžička kurkumy
  • 1 menší stroužek česneku

Mrkev a řepa se pokrájí, uvaří se do měkka. Řiďte se podle řepy, ta změkne o něco déle než mrkev. Nechte vychladnout. Přidejte další ingredience a rozmixujte.

Těsto na pizzu:

  • 250 gramů rýžové mouky
  • 250 gramů plnotučného tvarohu
  • 20 ml řepkového oleje
  • sůl

Všechno se smíchá. S těstem se sice hůře pracuje, ale výsledek potom stojí za to. Dlaněmi opatrně roztáhněte a vytvarujte na pizzu nebo můžete těsto dát do formy na nízký koláč, ale nezapomeňte na pečící papír ani v jednom případě.

Těsto se potře omáčkou. A na pizzu si dáte, co tolerujete v rámci HITu. Já mohla mladou goudu, hlívu ústřičnou, mozzarellu, brokolici. A na posyp bazalku.

Peče se na 180 stupňů, asi 30 minut.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz