Hlavní obsah
Cestování

Některé lázně příště raději vynechám

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Pokud plánujete lázeňský pobyt u nás v Čechách, nepočítejte s tím, že vám v každém 4hvězdičkovém hotelu nabídnou stejně kvalitní služby. Rozdíly jsou mnohdy opravdu propastné.

Článek

Moji první zkušenost s lázeňskou péčí jsem získala v době, kdy mě postihla vážná nemoc, 2 operace během půl roku, z toho samozřejmě snížená imunita, psychické problémy atd. atd. Každé ráno jsem vstávala s tím, že už se mi ani žít nechce, bolel mě doslova celý člověk, nálada pod psa a nepomohla ani rodina, která se mě snažila ze všech svých sil podpořit.

Moje doktorka mi doporučila lázně a já na nabídku kývla. Protože byl květen, nemohla jsem si moc vybírat, většinou jsou letní termíny plné. Nicméně jsem měla obrovské štěstí a už koncem června jsem odjížděla do Františkových lázní. Ke svému pobytu jsem si vybrala 4hvězdičkový hotel s bazénem. Nebudu to moc rozepisovat, nicméně všechny služby v hotelu byly opravdu na vysoké úrovni. Využívala jsem bazén každý den, teplota vody kolem 31°C (pro hotelové hosty bezplatný vstup po celou dobu pobytu), nabídka jídla velmi bohatá. Pan kuchař nás svým uměním rozmazloval od rána do večera, pokrmy byly chutné a nápadité, k jídlu se vždy servíroval zákusek. Každý den jsme měli k obědu i k večeři na stole karafu s vodou a citrónem. Upravený stůl s příbory a kytičkou na stole bylo samozřejmostí. Kdo chtěl, mohl si objednat pivo nebo jiný nápoj. Číšníci ke stolu přišli po pár minutách, co jste usedli, nikdy jsme nemuseli dlouho čekat. I lékařský personál byl velice vstřícný a k nám všem velice laskavý. Zkrátka - přijela jsem do lázní jako uzlíček nervů a odjížděla klidná, odpočinutá, s dobrou náladou a také se slibem, že se určitě znovu vrátím, což se po dvou letech stalo.

Pobyt v lázních mě opravdu nadchnul a po této zkušenosti jsem začala vyhledávat lázeňské pobyty i pro samoplátce. Zlákat pro tento typ dovolené manžela nebylo vůbec těžké. Když viděl mojí proměnu po třech týdnech v lázních, neměl žádné námitky. Tak jsme začali využívat velikonoční a silvestrovské lázeňské pobyty, i v létě se dají najít velmi zajímavé pobytové balíčky. Většinou si vybíráme pobyty v Čechách. Máme z toho dobrý pocit, podporujeme české lázeňství a samozřejmě i otázka vzdálenosti hraje nemalou roli. Děti jsou už dospělé a samostatné, něco jsme si během života našetřili, pokud to jde, vybíráme si 4hvězdičkové hotely s wellness a bazénem. Úroveň hotelů není vždy stejná, ale ve většině případů jde o maličkosti, které ani neřešíte.

To se však změnilo o letošních Velikonocích.

Tentokrát jsme si vybrali velikonoční pobyt v lázních nedaleko Prahy. Pobytový balíček lákal na 5 dnů (4 noci) ve 4 hvězdičkovém hotelu s bazénem, wellness, pokoj s klimatizací, polopenzi, večerní program pořádaný lázeňským městem a asi 4 procedury. Dle webových stránek jsme si vybrali jeden z nejlepších hotelů v dané oblasti. Moc jsme se těšili. Manžel hlavně na vybrané lahůdky od zdejšího kuchaře (v nabídce byl vyfocen usměvavý kuchař nabízejí talíř s lákavou vepřovou panenkou …. prostě paráda!). Cena za pobyt byla dosti vysoká, něco kolem 24 tis. Manžel chvíli hudroval, to jsme mohli klidně jet někam ven za hranice, tam bychom za tuhle cenu měli pobyt na celý týden. Já se ale nedala, šlo o známé vyhlášené české lázně, proto ta vysoká cena, neboj, bude to stát za to. A stálo !

Pobyt začínal ve čtvrtek po obědě. Přijeli jsme přesně dle instrukcí a dozvěděli se, že ještě ten den v 17.45 hod máme naplánovanou první proceduru, částečnou masáž. Trochu nás to zaskočilo, protože jsme si na dveřích do jídelny přečetli, že večeře jsou od 17 – 19.00 hod. Přeci nepůjdu na masáž s plným žaludkem. Tak nic, snad to nevadí, půjdeme na večeři až po proceduře. S kufrem jsme vyjeli výtahem k našemu pokoji. Ihned po odemčení vstupních dveří do nás uhodilo teplo. Letošní Velikonoce byly obzvláště teplé, venku se chodilo v krátkých rukávech a do našeho pokoje celé odpoledne pralo sluníčko. A nepomohly tomu ani těžké závěsy podél celé okenní stěny. Hned jsme začali štelovat ovládací panel od klimatizace, abychom následně zjistili, že klimatizace nefunguje. „Jó, oni to ještě nepustili, ještě nezačala letní sezóna,“ to nám bylo sděleno po naší reklamaci ohledně teploty na pokoji. Jak jsem záhy zjistila, ani knížku si večer nepřečtu. Jsem zvyklá si večer knížkou unavit oči, lépe se mi usíná. Místo lampičky u postele visela ze stropu černá roura se světlem, asi metr od postele. Sice absolutně moderní, jako lampička nepoužitelná.

Bylo mi jasné, že budeme spát ve vedru a já bez možnosti četby mé oblíbené knížky.

No dobrá, snad už nás čekají jen ty „lepší zítřky“ - vydali jsme se na proceduru, na masáž. Zde nebylo vůbec co vytknout, obě dvě masérky byly šikovné, procedura byla velice příjemná. Po masáži jsme se šli rychle převléknout a utíkali na večeři. Do jídelny jsme dorazili přesně v 18.30 hod (večeře se podávala do 19.00 hod). Chvíli jsme tam stáli a rozkoukávali se. Nikdo si nás nevšímal, připadali jsme si jako vetřelci. Až po nějaké chvíli se nám povedlo odchytit servírku, která nám dosti neochotně ukázala na pult. Tam si máme nabrat jídlo a tady je polévka. Šli jsme tedy k pultu a začali hledat, co bychom si mohli nabrat na talíř. Na výběr bylo přesně toto: 2 ks kuřecích paliček, brambory, 3 ks okoralých nevábně vypadajících lososích plátků, halušky s uzeným masem … u nás ve firemní kantýně by se za takový výběr styděli a během týdne by se museli spakovat. Ale tady jsme byli ve 4 hvězdičkovém hotelu a zaplatili jsme za pobyt nemalé peníze!

Když jsme si chtěla vzít příbory (na stole žádné nebyly, o ubrouskách ani nemluvím), houkla na mě servírka, že tyto zabalené příbory jsou pro hosty z venku (restaurace sloužila i pro návštěvy mimo hotel), pro nás jsou ty vedle polévky. Taktně jsem jí upozornila, že tam jsou pouze lžíce, chybí vidličky i nože. Tak jsme s tou trochou jídla na talíři (něco málo jsme si vzali, od oběda jsme nejedli a měli jsme hlad), čekali dalších pár minut, než chybějící příbory donesla. Chtěli jsme si objednat něco k pití. To jsme ale neměli šanci. Pro servírky jsme byli absolutní vzduch. Všímali si jen hostů přicházejících mimo hotel. Zřejmě měli od nich větší dýška, hoteloví hosté byli pro ně otravná entita.

Jaké byly ten den zákusky, nevíme, nezbyl pro nás ani jeden.

Protože manžel ryby nejí (a kvůli haluškám jsme sem přeci nejeli), vydali jsme se na procházku nočním městem a našli příjemnou restauračku, kde jsme se řádně najedli a opravdu pochutnali.

S nostalgií jsem vzpomínala na svůj pobyt ve Fr. lázních. Oba dva hotely pyšnící se 4 hvězdičkami a takový rozdíl! Neumím představit, že bych se zde léčila tři týdny.

Jídlo se po celou dobu našeho pobytu nezlepšilo. Chodili jsme na večeři raději o hodinu dříve, abychom si mohli vybrat, nicméně atmosféra kantýny se nezměnila …. o usměvavém kuchaři s nabízenou vepřovou panenkou jsme si mohli nechat akorát zdát.

Druhý den jsme absolvovali další procedury a naplánovali si návštěvu bazénu. Ten vypadal opravdu přesně dle obrázku, měl jen jedinou chybu, teplota vody byla dle informace na tabuli 28°C. Já bych řekla, že byla ještě nižší, snesu hodně, ale tohle bylo fakt studený. Nikdo se tam nekoupal, všichni byli nalezlí ve vířivce, kde byla teplota vody daleko příjemnější. Že tam bylo plno a my se do ní nedostali, je jasné. Využili jsme sauny, které patřily k wellness a zase jsme se odebrali na pokoj.

V pondělí jsme odjížděli s tím, že v tomto hotelu jsme byli naposledy, nikdy víc. A dojem nezlepšilo ani příjemné chování personálu na recepci a na procedurách.

Hned druhý den po příjezdu domů jsem obdržela emailem žádost o vyjádření názoru na zmíněný pobyt (Váš názor nás zajímá). Popravdě jsem popsala, co se nám líbilo a nelíbilo. Podle očekávání se moje recenze nikde neobjevila.

Asi před měsícem jsem si byla sednout na kafi se svojí kamarádkou. Právě se s manželem vrátila z Egypta, celá zářila, krásná dovolená u moře, za slušné peníze komfortní hotel s bazénem, all inclusive, samozřejmě letenky v ceně. Raději jsem se ani nepřiznala, co jsme zažili my o Velikonocích za skoro stejné peníze. Poměr kvality a ceny vyzněl naprosto tragicky.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz