Hlavní obsah
Názory a úvahy

Ghosting a nedochvilnost: Lidé nepochopitelně dělají, co sami nesnášejí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Fotobanka Adobe Stock

Slyším spoustu řečí, jak lidi kolem mě kritizují jiné lidi za nějaké chování. A pak se překvapeně dívám, že se chovají úplně stejně. Nemám to ráda.

Článek

Od své kamarádky jsem slyšela mnohokrát nářky, že se ve vztazích opakovaně setkává s ghostingem. Na Tinderu se seznámí se zajímavým mužem, nějakou dobu jsou v kontaktu a vypadá to nadějně. Jenže pak se muž zničehonic odmlčí a začne její zprávy ignorovat. A bez vysvětlení s ní přeruší kontakt.

Když se jí to stalo dokonce i v přátelství, byla opravdu naštvaná a smutná. Stěžovala si: „Nesnáším ghosting! Co je to za lidi, kteří vztah opustí beze slova a ze dne na den začnou člověka ignorovat?“

A pak to samé k mému velkému překvapení udělala mně. Na zprávy, kdy půjdeme zase na kafíčko, začala odpovídat čím dál tím méně. Až jednoho dne beze slova úplně přerušila kontakt, a všimla jsem si, že mě smazala i ze všech sociálních sítí. Nevím o tom, že bych jí napsala něco, co by ji urazilo, určitě jsem jí ani při posledním setkání neřekla nic zlého, co si uvědomuju, tak tomu nerozumím. Byly jsme kamarádky roky a je mi to líto. Dodnes nevím, co se stalo, a asi se to nikdy nedozvím. Po vlastní zkušenosti s ní můžu souhlasit, ghosting je opravdu děsný. Jen by mě nenapadlo, že ho zažiju od ní, když sama tohle chování tak nesnáší.

Hlavně včas

Další případ, který mě bil do očí, je moje bývalá kolegyně. Neustále se navážela do nedochvilných lidí. Byla opravdu přísná, a když se někdo na jednání opozdil, nikdy si neodpustila káravé poznámky nebo nějakou jízlivost. Jenže paradoxem bylo, že je docela chaotická osobnost a stávalo se ne úplně zřídka, že ona sama na jednání doběhla taky o pár minut později, udýchaná a červená.

A co vyprávěla, v osobním životě se jí to děje zřejmě běžně, její kámošky i rodina na ní docela často někde čekají. Tak nevím, proč ty káravé poznámky na ostatní, když se jí to stává taky, a ne úplně výjimečně? Možná by chtěla být dochvilná a nejde jí to, tak alespoň nahlas komentuje ostatní. Nevím.

Nerozumím tomu, proč lidi dělají to, co na jiných lidech sami nesnáší. Máte nějaký nápad, čím to může být? Napište do komentáře.

Opravdu mi to vadí. Jen doufám, že to nedělám také.

Anketa

Děláte, co sami na jiných lidech nesnášíte?
Nevím o tom.
25 %
Ano, občas mi to ujede.
75 %
Ano, ale je mi to jedno.
0 %
Nechce se mi nad tím přemýšlet.
0 %
Celkem hlasovali 4 čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Nedochvilnost

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz