Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jak manželovi ukradli mobil kvůli mé důvěřivosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Adobe Stock

Vyrazili jsme s mužem na výlet do Německa a nečekali jsme, že si s sebou domů odvezeme nepříjemnou zkušenost.

Článek

Příběh, který s vámi dnes plánuji sdílet, se odehrál kousek dál za hranicemi Česka, stalo se mi to v Drážďanech. Po dopoledním obcházení památek jsme skončili na kafíčku v kavárně kousek od centra města. Vybrali jsme stůl u prosklené výlohy, donesli jsme si ke stolečku kafe a svačinu a manžel si odskočil na záchod. Já si mezitím sedla a začala jsem jíst.

V tu chvíli ke mně přišel divný muž. Chrlil na mě nesrozumitelná slova a položil na stůl přede mě list papíru s nápisem v angličtině, že potřebuje peníze, protože je hluchý. Byl mi silně nesympatický, ale nechtěla jsem být nepříjemná, tak jsem slušně odmítla. Ještě něco dodával, já znovu odmítla, pak sbalil svůj papír a rychle se vytratil. Byla to vteřina a už byl pryč.

A než se můj muž vrátil ze záchodu, byl bez mobilu. Já si toho všimla teprve, když se zeptal: „Nevíš, kde mám mobil?“ Vím. Ležel na stole. Chlap na něj položil papír, odvedl moji pozornost žádostí o peníze a když jsem mu odmítla nějaké dát, tak nám ukradl alespoň telefon. Díky moc. I když předpokládám, že by nám ho ukradl stejně, i kdybych mu ty peníze dala.

Zřejmě si nás vyhlídl z ulice, do prosklené kavárny bylo dobře vidět, zvlášť k našemu stolečku u výlohy. A nejspíš se specializuje na cizince, když má papír k okrádání připravený v angličtině.

Hlavně zálohovat

Manžel měl mobil napěchovaný pracovními kontakty, a proto mě dost zatrnulo. Naštěstí měl velmi chytré zařízení, jeho mobil mu zálohoval kontakty i data automaticky, a tak přišel „jen“ o telefon, což taky není malá škoda.

Byla jsem naštvaná a smutná. Copak pokaždé, když člověk nechce byt hrubý a neočekává jen to nejhorší, skončí okradený a za hlupáka? Copak i v mizerné kavárně u svačiny si musím dávat pozor a hlídat stůl před sebou? Očividně ano. Většinou neočekávám od lidí to nejhorší a podobná situace se mi nestala poprvé. Ale po každém takovém zážitku ještě méně věřím lidem.

Nesnáším, když se nás jako turisty snaží v zahraničí okrást a zneužít, a stejně tak nesnáším, když se to děje turistům u nás v Česku. Bohužel mám pocit, že jsou takoví šmejdi těžko dohledatelní a volat policii u takto poměrně malých krádeží nikam nevede. Je to jen ztráta drahocenného času na výletě v cizí zemi.

A tak mi nezbývá než věřit, že karma každého z těch prevítů dostihne. A dávat si větší pozor na naše věci a hlavně – zálohovat všechna důležitá data a kontakty. Protože o ně můžeme přijít dokonce i v kavárně.

Anketa

Pokusil se vás jako turisty někdo okrást?
Jo, taky jsem zažil/a podobnou nepříjemnost.
54,5 %
Ne, ale viděl/a jsem, že někdo okradl turisty tady v Česku.
9,1 %
Nevzpomínám si.
0 %
Ne, to se mi nikdy nikde nestalo, dávám si velký pozor na svoje věci.
36,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 11 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz