Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Nechci do toho tahat pojišťovnu, tady máte tisícovku a už buďte zticha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Ano, vím, naboural jsem vás. Ale podívejte se blíže, je to jen malý škrábanec. Nemá smysl to sepisovat, tady máte peníze a můžeme si podat ruce.

Článek

Stane se. Prostě zajíždíte na parkovací místo, nejste stoprocentně soustředěni na úkon a nabouráte. Tedy, „nabourat“ není úplně to správné slovo. Prostě se svým nárazníkem lehce opřete do druhého vozu. Pokud nejste úplný analfabet za volantem, ihned když ucítíte nějaký odpor, logicky zastavíte. Díky tomu to neodnesou ani plechy, ale maximálně lak. A to jenom v té nejhorší možné variantě.

Nedělejme z toho drama

I mě se to stalo. Trocha nepozornosti a bylo to. Majitel nabouraného vozu byl poblíž, takže hned přispěchal situaci řešit. A nevypadal, že je v dobrém rozmaru. Jeho reakci jsem moc nechápal. Na tom jeho starém vraku, který byl už značně omlácený, bylo těžko poznat, který ten z mnoha šrámů jsem způsobil já. Ale nadával, jako by měl zcela nové Ferrari a došlo k totální škodě. Tak jsem si počkal, až trochu vychladne a začal jsem to řešit objektivně.

Jasně, že to musíme řešit

Pořád opakoval, že tohle musíme nějak vyřešit. Jako by to nebylo jasné. Nejprve ho napadlo zavolat policii, na to jsem se mu opravdu vysmál, že na parkoviště k obchoďáku mu kvůli malému škrábanci opravdu nepřijedou. Tak začal tahat to lejstro o dopravní nehodě. Tedy požadoval sepsání pro pojišťovnu. Přiznám se, že do toho se mi moc nechtělo, vzhledem k rozsahu škody, která byla v hodnotě pár stovek – a to ji ještě nadsazuji.

Tady máte litra

Už mě nudil, sáhl jsem do kapsy pro peněženku, vytáhnul z ní tisícovku a podal mu ji. Tady ji máte, buďte z ticha a každý si pojedeme svou cestou. A doufám, že se už nikdy neuvidíme. Najednou ticho, jeho ruka bleskově vystřelila po nabídnuté bankovce. Konečně. Najednou byl problém s autonehodou vyřešen. Místo podpisu na lejstru jsme si podali ruce a nehoda na parkovišti byla vyřešena.

Prodělal jsem?

Úplně vidím, jak přijde domů, vezme si hadřík s kapkou leštěnky a ten drobný škrábanec po pár tazích zmizí. Takže náklady na opravu v korunách. A zbytek mu zůstane v kapse. Takže logicky, jsem možná prodělal.

I když ne tak úplně. Kdyby to opravdu chtěl řešit přes pojišťovnu, tak mi strhnou získané bonusy na povinném ručení. Takže ročně budu platit víc než nyní. Z tohoto pohledu je ten litr a chlapské podání ruky výhodnější řešení. Nehledě na ty hodiny administrativy při jednání s pojišťovnou.

A on? Ten na tom pochopitelně vydělal, protože si myslím, že škoda vykalkulovaná likvidátorem by na tom jeho starém střepu byla pár stovek, které by od pojišťovny dostal. Takže takhle mu zůstalo na to pomyslné pivo mnohem víc. Tak ať si ho užije!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz