Hlavní obsah
Cestování

Nespokojení Čecháčci v letadlech mají problém s tím, co předem odsouhlasí

Foto: Freepik

Chceme nejlevnější cenu letenky, všechny podmínky známe předem, ale přesto budeme remcat nad tím, jak je letecká společnost zlá. Jsme totiž „Čecháčci“.

Článek

Když se rozhodnu cestovat letadlem na vlastní pěst, mám spoustu možností. Můžu zvolit aerolinky nabízející komfortní cestování, stejně jako můžu zvolit nízkonákladovky, kde jde především o přepravu za nejnižší možnou cenu. Jako správný „Čecháček“ pochopitelně zvolím to druhé – letenku, která často vyjde levněji než cesta vlakem na nádraží. A potom začnu nadávat.

Omezení velikosti a váhy zavazadel

Nízkonákladové letecké společnosti mi umožní cestovat bez příplatku jen s příručním zavazadlem, které má stanovené rozměry a může mít omezenou i hmotnost. S tím se seznámím při koupi letenky a odsouhlasení všech podmínek. Přesto se pak najdou nespokojení cestující, kterým vadí, že taška musí být opravdu jen malá a lehká. Pokročilejší „Čecháčci“ to risknou s většími zavazadly a o to větší je jejich rozhořčení, když je s nimi nepustí dál, dokud si nepřiplatí.

Připlácení za odbavená zavazadla

U zavazadel ještě zůstaneme. Kdo potřebuje více věcí, tedy velký kufr – takzvané odbavené zavazadlo – musí si ho přidat jako doplňkovou službu k letence. Ano, stojí to peníze a nemusí to být zrovna levné. Ale znovu jde o věc, která je známá předem, už při koupi letenky. Pokud se mi taková cesta nevyplatí, nemusím si let kupovat. Pokud si ho ale stejně koupím a pak kritizuji, jsem věčně nespokojený „Čecháček“.

Automatická volba míst

Pokud člověk kupuje low-cost letenky, musí počítat s tím, že při cestování ve dvou mohou být cestující rozsazeni. I to lze pochopitelně vyřešit příplatkem za konkrétní místa – třeba u okénka nebo vedle sebe. Souhlasit s automatickou volbou míst, nepřiplatit si za konkrétní, a pak si stěžovat na rozsazení je typické „Čecháčkovství“.

Žádné honosné občerstvení

Že v letadle dostanete trochu vody do kelímku a tím to končí? No a? Kde je psáno, že aerolinky musí své hosty krmit? Je to standard u klasických aerolinek ve vyšších třídách, ale proč by to mělo být automatické u nízkonákladovek? Dostanete snad v autobuse či ve vlaku najíst a napít zdarma? Ne, a nikdo si na to nestěžuje. V letadlech ale „Čecháčkové“ ano.

Mám tu volbu!

A teď pozor, málokdo si uvědomuje, že má volbu. Může si zaplatit doplňkové služby, vybrat jiné aerolinky, zvolit konkrétní třídu, případně i zcela jiný způsob dopravy. Dokonce může sedět doma a nikam necestovat. Nebo si může založit vlastní leteckou společnost a dělat to jinak. Všechno tohle je možné. Pokud však někdo koupí letenku a tím souhlasí s podmínkami, je nesmyslné si dodatečně stěžovat. Nikdo takového „Čecháčka“ nenutil letenku kupovat, nikdo mu nedržel zbraň u hlavy. Udělal to dobrovolně, tak kde bere tu drzost stěžovat si na něco, co sám akceptoval?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz