Článek
Pojistky jsou dnes běžná věc. Některé jsou dobrovolné, jako třeba pojištění nemovitosti, domácnosti nebo pojištění úrazové či havarijní u aut. Jsou ale i pojistky povinné, nařízené. V případě aut je to povinné ručení, v případě nás, obyčejných lidí, třeba klasické zdravotní pojištění.
U zdravotního pojištění moc neovlivníme, kolik odvedeme – výše se odvíjí od výdělku. U běžných komerčních pojistek ale tu možnost máme. Můžeme si nadefinovat konkrétní produkt, stejně tak si můžeme vybrat pojišťovnu. A to nejenom při sjednávání smlouvy, ale kdykoliv později – pojistku lze klidně upravovat, měnit nebo zrušit a uzavřít jinde, pokud dodržíme výpovědní podmínky.
Mám pojištěné auto
Stejně jako každý, kdo je majitelem či provozovatelem vozidla, musím mít uzavřené pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (lidově povinné ručení). K tomu mám navíc ještě havarijní pojištění.
Pojištění platím už několik let a dlouho jsem mu nevěnoval pozornost – jen jsem vždy zaplatil každoročně se zvyšující částku. Až letos jsem se naštval a rozhodl se cenu snížit. Přeci jen 15 000 Kč ročně je dost. Rychle jsem si udělal online srovnání a zjistil, že by se cena mohla dostat ke 10 tisícům. Rozhodl jsem se tedy zkusit vyjednávat se svojí pojišťovnou. A dostat se u ní na stejnou částku.
Kde mám vizitku?
Nejjednodušší by pro mě bylo, kdyby se má současná pojišťovna dokázala dostat na částku kolem 10 tisíc, kterou mi potvrdilo srovnání. A tak jsem se rozhodl, že jí dám možnost upravit pojistku, než případně vypovím smlouvu a uzavřu novou jinde. Hledal jsem v dokumentech, až jsem konečně našel smlouvu v deskách, za kterými byla zastrčená vizitka poradkyně, s níž jsem kdysi pojištění sjednával. Byl na ní telefon i e-mail, tak jsem se ji rozhodl kontaktovat.
Vrácený e-mail a neexistující telefon
Všechno jsem shrnul do e-mailu a přiložil i výstup z porovnávače, aby viděli, že nekecám a že cena kolem 10 tisíc je reálná. Stiskl jsem „Odeslat“ a doufal, že se makléřka postaví k mé žádosti čelem. Jenže co se nestalo – za pár minut přišla zpráva, že zadaná e-mailová adresa neexistuje a zpráva nebyla doručena. Všechno jsem přitom zkontroloval a adresa byla správná.
Nic naplat, počkám do druhého dne a zavolám jí. Ráno jsem vzal telefon, vytočil číslo a slyším jen, že volaný účastník není dostupný. Tak co teď? Ani jeden kontakt na „moji“ poradkyni zkrátka nefungoval.
Tak máte smůlu
S úsměvem na rtech jsem vyplnil online formulář na ukončení pojistky k datu výročí a rozhodl se sjednat novou pojistku u konkurence. Když velká pojišťovna není schopná zařídit, aby se e-maily určené bývalé poradkyni přesměrovávaly k někomu jinému, ani přesměrovat telefonní číslo, pak o mých 10 tisíc ročně zjevně nestojí. Když nezvládnou takovou banalitu, jako je možnost jednoduchého kontaktu pro stávajícího klienta, tak se stane bývalým klientem.
No, což – aspoň teď budu platit o dost méně, a pojišťovna si může sama dělat „zpytování svědomí“, kolik dalších klientů kvůli podobné neschopnosti ještě ztratí.