Hlavní obsah
Umění a zábava

Básnířka Barbora Sebera: V Ostravě není na lyriku čas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Nedělní chvilka poezie.cz

Ostravská básnířka Barbora Sebera

Ostrava, láska k ní, místní jazyk a třeba také „ostravský pot“ jsou výrazné motivy v tvorbě básnířky Barbory Sebery. I přes svůj mladý věk už je výraznou autorkou severomoravské literární scény.

Článek

Barbora Sebera (* 2000) je původem i duší básnířka z Ostravy, texty publikovala například v Revue Protimluv anebo předčítala na autorských čteních, od ostravského Měsíce autorského čtení až po seanci oslavy úplňku v tepee.

Jak sama říká, „trpí třiadvaceti lety“ a na brněnské Masarykově univerzitě studuje filosofii. Za svůj koníček považuje „rozbíjení konstruktu času gumovým kladívkem nedochvilnosti“ a její básně se „vyznačují spektrem od prchavých něžností k delirantním skladbám“.

Přinášíme vám několik ukázek z tvorby této mladé básnířky. Více textů Barbory Sebery najdete v neděli od osmé večer na webu Nedělní chvilka poezie.CZ.

*

*

*

V Ostravě není na lyriku čas

město se potí protrpěnou rzí

zaražený kahan v páteři

bdi

všichni už usnuli

jsi kanárek v dole

nešťastné rodiny

*

*

*

Rýže za 109 korun

hledala jsem Boha

hledala jsem ho v koši mezi plastovými krabičkami od masa

hledala jsem ho na zesilovacím tlačítku od ovladače

když televize křičela že našli Boha

u ukrajinského vojáka

co měl průstřel v zádech

hledala jsem ho v pytlíku rýže za 109 korun

hledala jsem Boha trestajícího u teplých katolických kluků

hledala jsem Boha milujícího v gramech pražského kokainu a testu na HIV

hledala jsem Boha v očích člověka co mu střelilo v zádech

když se natahoval po ovladači

aby nemusel slyšet o ukrajinském vojákovi

co má průstřel v zádech

hledala jsem ho v očích patnáctileté aktivistky

co křičí zabijte putina a má problémy s matkou

hledala jsem Boha nahá před zrcadlem a hladová po rýži za 109 korun

hledala jsem Boha u lidí

co ví

co je Bůh

hledala jsem Boha u lidí co si myslí

že Bůh už je mrtvý

hledala jsem Boha

našla jsem jenom rýži za 109 korun

*

*

*

Praha je kapitalismus ze sekáče

Ostrava je děcko co krvavé saze pláče

Praha je nasáklá

koksem

a Ostrava

potem

dá se pražský koks vypotit?

nevím

ale ostravský pot se nedá

smýt

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz