Hlavní obsah
Lidé a společnost

Moje babička vs. Gatesova žabička: Konspirační peklíčko na rodinné sešlosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Pexels.com

Chemtrails, placatá Země, jedovatá žabička. Po internetu se každou chvíli šíří nějaké fámy, kterým by mohl věřit jen blázen. Jenže pak zjistíte, že mezi těmi „blázny“ jsou i vaši vlastní příbuzní.

Článek

Žil byl jednou jeden Bill, kterému se na okně usadila jedovatá žabička, a tak se s ní domluvil, že společně vyvraždí planetu. Jelikož ale Bill moc chytrý nebyl, označil si všechny otrávené potraviny, aby nezapomněl, které z nich to jsou, obrázkem své žabí kamarádky. „Hloupé ovce“ věřily, že žabička chrání svět, ale naštěstí se objevila skupina mágů z Vysoké školy života, která tajemství zlého Billa odhalila.

Ne, to není anotace k pohádce, ale reálná představa některých jedinců. Žijeme ve světě, kde má každý prostor se vyjádřit a během chvíle získat tisíce příznivců. Navíc platí, že čím větší kravina, tím větší sledovanost. Fenomén o jedovatých potravinách tak dostihl i mou osobu, když mě o něm začala přesvědčovat vlastní žabička. Teda, chci říct, babička. Už z toho blbnu.

Satanova Rainforest Alliance

Pokud stále patříte mezi šťastlivce, kteří netuší, o co jde, dovolte mi vás zasvětit. Jedná se o konspirační teorii, laicky řečeno blábol, týkající se nevládní neziskové organizace Rainforest Alliance, jejímž cílem je podpora udržitelného rozvoje v zemědělství zejména v zemích třetího světa. Potravinám, které splní přísná kritéria udělí certifikát se svým logem, jež najdete na obale výrobku. Jedná se zejména o produkty jako káva, čokoláda, čaj, ořechy, kokosový olej atd. Pokud tedy uvidíte roztomilou žabičku v kroužku se jménem organizace, můžete si být jisti, že při pěstování plodiny nebyly použity nebezpečné chemikálie, zásahy do vodních toků nebo přirozené vegetace, zároveň měli vhodné podmínky i pracovníci a za svou práci dostali řádně zaplaceno.

Pak se ale objevilo pár samozvaných expertů z Katedry spikleneckého okultismu Vysoké školy života, kteří začali tvrdit, že výrobky označené žabičkou jsou jedovaté, geneticky modifikované, obsahují hmyz a mají za cíl, aby do několika let celá planeta vymřela na rakovinu. A za tím vším stojí Bill Gates.

Nutno podotknout, že tyto teorie byly vědecky i zdravým rozumem samozřejmě vyvráceny a pokud vás k tomu zajímá více, rozhodně doporučuji video českého novináře Jana Tuny.

Vše nejlepší a bacha na žáby!

A teď už ten můj příběh. Jedovatá žabička, která je agentem Billa Gatese a má za úkol pomocí „ekologických“ potravin vyplenit lidstvo, na mě poprvé skočila na rodinné sešlosti u tety. Jelikož naše planeta není placatá a obíhá kolem Slunce, mám vždy jednou za rok ve stejný čas narozeniny, a tak se moje babi rozhodla, že mi udělá radost koupí balení čokoládových bonbónů.

Nicméně když mi je dávala, vypadlo z ní: „Tak vše nejlepší, a neboj, není v tom žába!“ Tehdy jsem absolutně nevěděla, o co jde. Zůstala jsem jen překvapeně koukat a povídám: „Jaká žába?“ V tu chvíli se ale do toho opřela teta. „Ježíši, tak vy už tomu taky věříte?“ plácla se do čela. A já furt nechápala čemu.

„No to je teď zas takovej blábol,“ vysvětlila mi teta, „oni si myslej, že žáby jsou jedovatý.“ „A proč by v tom měla být žába?“ odvětila jsem jí překvapeně. Vím, že ve Francii frčí žabí stehýnka, ale v ČR jsem ještě nezažila, že by se tato zvířátka do něčeho přidávala. A už vůbec ne do čokolády.

Teta pak našla na internetu ono obávané logo a ve zkratce mi vysvětlila to, co jsem psala výše. Našly jsme si i oficiální stránku Rainforest Alliance. Babička ale trvala na svém. „Nesmíš jíst žáby nebo dostaneš rakovinu. Je v tom namletej hmyz. Oni dělaj GMO potraviny, aby nás tady vyvraždili.“ Proč by nás ale výrobci potravin chtěli vraždit, mi nedávalo smysl. Tak mi babička začala vysvětlovat, že to celé financuje Bill Gates. Když jsem se ptala, kde na to přišla, dozvěděla jsem se, že si to přečetla na tom „fejsbůku,“ že tam je spoustu pravdivých zpráv o kterých se nesmí mluvit a měla bych se tam taky přidat, abych odhalila tajemství o tom, jak funguje tenhle svět a co se na nás chystá. Teta stále obracela oči v sloup a takhle to trvalo asi deset minut, než nás vnější vliv naštěstí donutil změnit téma.

Gates v tom vážně (ne)jede

Doma jsem si pak o celé věci zjistila více informací a už mi vše začalo dávat smysl. Rainforest Alliance vznikla už v roce 1987, tedy v době, kdy byl operační systém Windows v plenkách a „divokej Bill“ by si sotva mohl dovolit vystrkovat růžky. Nadace Gatesových ovšem žabičkovou organizaci skutečně podpořila, a to v roce 2007, kdy jí darovala necelých 5,5 milionu dolarů. To ale ještě přeci neznamená, že jim za to Rainforest Alliance něco slíbila, nedej bože hromadnou genocidu.

Já jsem sice zapřisáhlý pacifista, ale kdybych náhodou chtěla vyvinout zbraň hromadného ničení, rozhodně bych si ji nijak neoznačovala. Obzvláště, kdybych věděla, že existuje zázračná skupina ezomatek a ezotaťků s doktorátem z odhalování spiknutí, která o tom všem udělá osvětu celému vesmíru.

Sice taky nemám Billa Gatese příliš v lásce, ale obviňovat ze zločinů proti lidskosti nevinnou rosničku žijící v deštných pralesích je už opravdu hodně za hranou zdravého rozumu. Operační systém Windows, který všichni ti bojovníci proti iluminátům svému přesvědčení navzdory vesele používají, taky nikoho nezabil. Tedy kromě mého starého harddisku.

Kvak a trefí tě šlak

Od téhle sešlosti už nějaký ten čas uběhl, nicméně babička stále na svém názoru trvá. Prostě kvak, trefí tě šlak a přes to nejede vlak. Holt už jsme si já a moje rodina zvykli, že až budeme babičce vybírat dárek, musíme zkontrolovat, že se na obale nenachází žabí nepřítel.

Na babiččinu obranu nutno podotknout, že je na sociálních sítích nováček, a tudíž ještě nedokázala pořádně pochopit, jak fungují a umět si utřídit informace. Mrzí mě ale, že si od nás nenechá poradit nebo se alespoň nad našimi slovy nezamyslí.

No, teď už jen zbývá doufat, že babička nezačne ještě věřit ve špagetové monstrum nebo tvrdit, že je Země placatá.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz