Hlavní obsah
Rodina a děti

Nekupujte dětem Kinder Surprise. Má to na ně neblahý vliv

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

V každém vajíčku se skrývá překvapení?

Článek

Snad nemusím blíže představovat čokoládové vajíčko s hračkou uvnitř od společnosti Kinder. Děti ho milují. Vždyť kdo by neměl rád něco sladkého a k tomu kousek překvapení. Stačí rozbalit, rozklepnout a potěšit se hračkou skrývající se uvnitř vajíčka. Nikdy by mě ale nenapadlo, jak neblahý vliv to může mít na malé děti.

Byl to den jako každý jiný, tudíž příšerný už od samého rána. S nejstarším synem jsme dopoledne jeli k lékaři, tentokrát pro změnu na kožní. Dvojčata byla na hlídání u mého tatínka. Když jsme se vrátili od kožaře, děti jsme si v podstatě vyměnili. Pětiletý Filip strašně rád tráví čas s babičkou a dědou, protože jak se říká: „Rodiče vychovávají, prarodiče rozmazlují.“

Zbytek dne se odehrával v klasickém chaosu. To podstatné se stalo později odpoledne. Jako správná matka na rodičovské dovolené si přivydělávám. Já osobně jako masérka. Když se muž vrátí z práce, svěřím mu děti do péče a věnuji se klientům. Nemám z toho sice miliony, ale s třemi malými hladovými krky se hodí každá koruna navíc. Výhodou je, že mě ta práce baví a je vlastně fajn se chvíli věnovat něčemu jinému než pokakaným plenkám.

Než mi dorazí klient na masáž, vyžaduje to určitou přípravu. To znamená, že musím spustit z očí svá dvouletá dvojčata a jít vše pečlivě nachystat. Netrvá to půl hodiny. Standardně se chystám na etapy a odbíhám kontrolovat ty dva nenechavce. A tak asi po tříminutové přípravě jsem opět odběhla zkontrolovat Nicka s Miou. Můj malý chlapeček už mi běžel naproti, cosi vykřikoval a gestikuloval. Těžko říct, jaksi nemluvím mimozemštinou. A tak jsem se nechala vzít za ruku, aby mi ukázal, co potřebuje. Po příchodu do obýváku jsem to velmi rychle pochopila. Rozbil už 10 vajíček a ani v jednom nebylo překvapení. Mami, jak je to možné?

Na zemi leželo plato od vajec, na skleněném konferenčním stolku 10 skořápek, na plovoucí podlaze a na gauči bílky a žloutky, ale překvapení nikde. Tedy pro mě to bylo překvapení, a veliké, takové v žádném Kinder Surprise nenajdete. Pro mé dítě to však bylo zklamání. Po chvíli jsem ještě objevila, že vajíčka se nachází i na zadní straně mého nešťastného synka. Měl je od zadku přes záda a všude ve vlasech. Stále mi nešťastně naznačoval, že nenašel ani čokoládu ani hračku. Nevím, kdo z nás dvou byl více nešťastný. Má dcerka, jako správná holka, ukazovala, že její brácha všude nadělal neskutečný bordel. Měla pravdu. Možná v tom slečna nebyla tak úplně nevinně. To už se ale nedozvíme. Zbývá 15 minut do masáže. Manžel už byl doma, ale bůh ví kde…

Vyběhnu na chodbu, rozrazím dveře a zakřičím: „Roberte! “.

Nic!

Zařvu: „Roberte! “

Nic!

Pokrčím se v kolenou a naštvaně zaječím s plna hrdla: „Roberteee!“ Seberu hlasivky ze země, když se konečně ozve:

„Co je?“ stejně naštvaným tónem.

„Já tě tady potřebuju!“ volám a odbíham zpět na místo činu. Začnu zběsile utírat vajíčka z podlahy papírovými utěrkami. Zkoušeli jste to někdy? Jedno vajíčko se dá sebrat, ale 10? Táhne se to všechno jako sopel. Nateklé to bylo až pod gaučem a pod konferenčním stolkem. Všude to bylo rozťapané, jak v tom děti pobíhaly sem a tam. Musela jsem jednat rychle. Nechtěla jsem, aby se v tom nějaké dítě znovu vykoupalo nebo aby mi to roznášeli dále po bytě. Na hrubo jsem stáhla vajíčka z podlahy, popadla jsem dítě s vaječnou maskou ve vlasech a pospíchala do koupelny provést očistu. Když jsem vycházela s umytým dítětem z koupelny, narazila jsem na manžela. Poděkovala jsem mu, že když jsem ho potřebovala hned, je fajn, že přišel až asi po sedmi minutách, protože jsem stihla to nejhorší vyřešit sama a můžu tak být na sebe patřičně pyšná. Chápu, že úklid nářadí je přednější než krize v domácnosti. Přeci nechceme, aby nám zmokla vrtačka.

Zbývalo se vypořádat s vajíčky na gauči, odstranit skořápky, setřít stůl a důkladně umýt podlahu. Manžel uznal, že to už zvládnu a měl nejspíš pocit, že jsem ho vlastně odtáhla od práce zbytečně. Musela jsem být pro něj velkým zklamáním, když zazvonil zvonek a já neměla výše zmíněné úkony splněné. Nechala jsem všechno ležet a šla si odpočinout na masáž.

Fandím všem maminkám, co se snaží rodinný rozpočet podržet svou iniciativou při rodičovské. Někdy je možná lepší na všechno se vy…a hodit nohy nahoru.

Foto: Nika

Vajíčka na zemi

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz