Článek
Cituji O2 guru na jedné z prodejen: „Tentokrát je to opravdu jen zdražení, pro vás žádné služby navíc opravdu nemám“.
Tak šel čas s věrným zákazníkem O2
Po víc jak 10 letech odcházím od O2 a tarifu na neomezené volání. Původní tarif totiž měl jen neomezená volání do všech sítí a pár SMS. Během několika vln „vylepšování“ služeb, o které jsem nestála, jsem se několikrát utkala s výpovědním oddělením O2.
Stálá sleva 100,- (která byla vázána na smlouvu a byla platná dokud tarif nevypovím) najednou po renovaci tarifu od O2 zmizela. Ale zato mi přidali data, o která nestojím - na co internet v tlačítkovém telefonu, který je výhradně na volání. Výsledek? Zdražení o polovinu, výhoda pro mě žádná.
Další reedice tarifu - zlepšujeme služby - přidáváme vám víc dat do tarifu. A slevu dáváme na polovinu. Nechci data, nestojím o ně nepoužívám je. Po půlhodině jsem si slevu vydupala zpět. Zdražení tarifu jen o čtvrtinu.
Další příval nových služeb - přidáváme vám rychlejší data do tarifu na naší síti. Slevu, dokud tarif nevypovíte vy, my rušíme úplně. Po hodině dohadování na call centru a ujištění, že mi nemohou nabídnou výhodnější volání bez internetu, ani když jsem jejich zákazníkem už 10 let, jsem uhádala slevu zpět. Dokonce mi přidali ještě třetinu slevy navíc, tak laskaví byli. Výsledek - tarif se zdražil jen o čtvrtinu. A nic nového navíc mi opět nepřinesl. Krom infarktových stavů při návštěvách prodejen a volání na infolinku O2.
Čekej 50 minut na infolince, jinak se k OKU nedostaneš…
Poslední vlna vylepšování nejlepší tarifů na nejrychlejší síti. Duben 2025. Slevu (o polovinu nižší než doposud) garantujeme na celých 24 měsíců, zdražujeme skoro o polovinu. Ale máte u nás novou antivirovou ochranu proti internetovým predátorům a navíc si můžete zdarma připojit na internet další zařízení! Ale jedině pokud ho u nás už mate a platíte si 2 víc služeb. No nemám.
Na prodejně moudrý zaměstnanec O2 prohlásil to, co jsem věděla už několik let: „Tentokrát je to opravdu jen zdražení, pro vás žádné služby navíc opravdu nemám.“
„Já vám děkuji za upřímnost a žádám o přenosový kód OKU a hned chci přejít k jinému operátorovi.“
„Jejda, to já na pobočce nevidím. Zavolejte si na infolinku. Nebo si to najděte v účtu Moje O2.“
„Jejda, já nemám spárovaný e-mail s účtem ani aplikaci Moje O2.“
„Jakto?“
„Protože tento telefon mám na volání už 10 let a k internetu se vůbec nepřipojuje.“
Den 1.
Návštěva prodejny - nemůžeme, nejde, nemáme nic levnějšího, zavolejte infolinku.
Den 2.
Infolinka mi děkuje za můj zájem, ale bohužel jsou tak přetíženy žádostmi o jejich nové služby, že dnes už mě nestihnout obsloužit. Požadavky řešte přes Moje O2 nebo přes virtuální asistentku Evu. Přes jednorázový vstup zadávám požadavek na zavolání operátora zpět. Paralelně se snaží dovolat a zjistit své OKU i manžel.
Den 3.
Do večera nikdo nevolá. Otevírám online chat. Vítejte, jsem virtuální asistentka Eva. S čím vám mohu pomoci. Bohužel, obraťte se na infolinku nebo řešte přes aplikaci Moje O2. Hezký den.
Den 4.
Volám na infolinku. 4×. Vždycky po cca 30 minutách čekání, protože všichni operátoři jsou obsazení, vzdávám.
Den 5.
Manžel se dovolal! Po 35 minutách čekání! Chce OKU, přepojení na jiné oddělení…
„Co pro vás můžeme udělat?“
„Vy už nic, chci OKU!“
„Dívám se na naše tarify, opravdu nic levnějšího nemáme, ale nabízíme v ceně zdarma ochranu před viry…“
„OKU!“
„No tak ano, do 4 minut pošlu.“ Právě je 14 hod, v 16 hod má manželovi volat nový operátor na přenesení čísla.
Hecnu se i já. Navečer. Vydržela jsem 45 minut na infolince čekat, protože všichni operátoři jsou obsazení. V zoufalství vyrážím s telefonem čekajícím na lince do prodejny O2. Těsně před příchodem do prodejny to zvedne živý člověk! „OKU? To já nedělám, přepojím vás, hlavně vyčkejte na telefonu, kolegové se s vámi domluví, co pro vás můžeme udělat.“
„Nic, chci jen OKU kód!“
Dalších 5 minut čekání… druhý živý člověk. „Podívám se, co pro vás můžeme udělat…“
„Nic, pošlete mi OKU kód a hned, nový operátor čeká na moje OKU.“
„A copak se stalo, že s námi nejste spokojená…?“
„Co se stalo? Zdražujete, jako už po několikáté a žádné výhody pro mě nemáte. To se stalo. Chci kód!“
„Ale můžu vám nabídnou 50,- slevu a a k tomu ochranu před viry…“
„Nechci, nemám internet, nic už nechci chci kód a hned!“
„No tak obratem posílám do sms. Hezký den.“
5 minut… 10 minut… 15 minut… 20 minut… telefon mlčí, žádná sms… Manžel nešťastný, že čeká 4,5 hodiny na kód, volal mu nový operátor a zas nemohl vyřídit přenos čísla.
Nabíhám do prodejny O2.
„Kde je můj kód? Manžel už na něj čeká 4,5 hodiny, slibovali jste za 4 minuty.“
„Ale vždyť jsme ho posílali.“
„Ukažte mi ho v telefonu, žádná sms nepřišla.“
Po chvilce hledání pracovník prodejny vítězoslavně hlásí: „Tady je!“
Kulím oči, žádná zpráva nepípla, držela jsem mobil celou dobu v ruce. „Jakto, že zprávy od operátora se nezobrazí na display? Jako co to posíláte, jako technickou zprávu?“
„No to já nevim. co jste si nastavila na telefonu, to je vaše věc…“ opovrhují mnou.
„Ok, tak teď manželovo číslo, posílali jste mu ten kód? Že na něj čeká už 4,5 hodiny a slibovali mu na infolince do 4 minut. Čeká na to nový operátor.“
„No to vám teda neřeknu! Nejste klient. Ať si manžel přijde!“
„Manžel nepřijde, je po operaci a já nemám možnost ho sem dopravit.“
„No, tak si ním zavolejte na infolinku, tam to s ním vyřídí.“
„Prosím vás, volali jsme tam už mnohokrát, dovolali jsme se nezávisle na sobě jen 2× - já po 45 minutách čekání na operátora. Nemám na to čas, zavolám manželovi, ověřte si ho po telefonu jako na infolince.“
„No to ne. To já nemůžu a ani tady OKU neuvidím.“
Po několika minutách jsem pracovníka doslova donutila, aby se na manželovo číslo podíval, že mi nic říkat nemusí, jen ať zkontroluje, že mu OKU poslali. „Ale tady není žádost o OKU, tady je jen poznámka, ať klientovi zavoláme zpět.“
„Děláte si srandu? Slíbili kód poslat, okamžitě jim tam napište, ať to pošlou!“
„Nemůžu.“ Nakonec alespoň do systému napsal, ať nám někdo zavolá a rychle. Teda alespoň to tvrdil.
Konec dobrý, všechno dobré…?
Cestou domu mi ještě stihnul manžel zavolat: „Bingo, na popáté jsem se po 40 minutách dovolal! A mám ten OKU v sms!“
Mise skončena. Raději bez dalšího komentáře… Odešli jsme od O2. Cena za tarif teď u konkurence máme ještě lepší než po cca 12 let u O2.