Hlavní obsah
Zdraví

Obvolala jsem 15 lékařů, jednoho jsem přece uprosila a vzal mi dítě do péče

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Asi si udělám rekvalifikaci na doktora a budu rodinu léčit sama. Jak se (ne)dá najít ošetřující lékař, a to nejen pro dítě, ale i pro dospělé. A nejen praktik, žádný obor zdravotní péče nemá kapacity.

Článek

Můj 8letý syn má už asi 6. zubaře. Během let prostě zubaři končí, náhrada žádná a zdaleka ne všichni jsou ochotní si vzít do péče dítě. A to syn není problematický, normálně otevře pusu a nikoho nikdy nepokousal.

Prohlídky po půl roce

Taky jsem syna měla registrovaného na klinice, kde každého půl roku měl jiného zubaře. Všichni se tam střídali jak na běžícím pásu. Tohle byla konkrétně klinika rusky či ukrajinsky hovořících zubařů. Proto jsem se zařekla, že takovou podobnou kliniku už nikdy.

Blízko bydliště? V žádném případě!

V blízkosti bydliště to samozřejmě ani nebylo, protože jediná poslední zubařka v naší spádové oblasti už několik let nepřijme ani rodinu stávajících pacientů. Běžně jsem dojížděla 30 km za zubařem i já jako dospělá. Poslední synova zubařka šla do důchodu a mě začalo kolečko obvolávání a doprošování.

Soukromé kliniky jsem vyloučila. Nepotřebuji nějakou nadstandardní péči v podobě ordinačního hodin do půlnoci, rentgenů, dentální hygieny a speciálních zubních přístrojů. Nechci platit 4000,- za registraci a 500,- za prohlídku, která trvá maximálně 2 minuty. A to nemluvím o tom, že ty děti mám 2. A nemám je u stejného doktora, protože už ten mi ani sourozence nevzal.

Po zjištění, že zubařka šla do důchodu a její praxi nikdo nepřebíral, se o mě opět pokoušely mrákoty. Už samozřejmě minimálně po 6. Sedla jsem k internetu a začala hledat dopravně alespoň trochu dostupné zubaře. Trvalo mi 14 dní, než jsem je všechny obvolala. Někteří to ani v ordinačních hodinách nezvedali, takže se to opravdu protáhlo. A když už jsem se dovolala, tak mě rychle odpálkovali s tím, že nové pacienty neberou a děti teda už vůbec ne. Ať si ho registruje můj zubař. Jenže můj zubař je dávno v důchodu a ordinuje jeden den v týdnu. Takže ten opravdu ne. Další mě odkazovali na drahé kliniky. A že když se mi nechce za péči platit, tak ať si nechám zuby trhat na pohotovosti. No hrozné zacházení. Prakticky všichni mi taky řekli, ať si zavolám na zdravotní pojišťovnu a ta ať mi dá seznam zubařů s volnou kapacitou. To jsem taky následně udělala.

Zdravotní pojišťovna

Po odeslání mého požadavku s prosbou o seznam zubařů s volnými kapacitami v okolí mého bydliště, jsem po cca týdnu dostala odpověď. Volné kapacity nám lékaři nehlásí, obvolejte si je. A seznam od Kolína, přes Prahu až k Mladé Boleslavi. Včetně takových pracovišť jako Motol, kde berou jen velmi těžké případy a jen tak se tam registrovat není možné. Když ten seznam člověk protřídil, tak je fakt na nic. Na moji odpověď však už dál pojišťovna nereagovala. Ani na formulář o nedostatku lékařské péče v okolí mi nikdo nereagoval. Takže jsem se vrátila k mému seznamu a volala dál.

Telefonní ústředna

Hned po práci jsem sedala k telefonu a volala. Často také v práci na záchodě, protože ordinační doby byly v drtivé většině případů dopoledne. Měla jsem jich vypsaných 15 a jednoho posledního jsem uprosila. Už jsem musela znít opravdu hodně zoufale, když mi nakonec po prvotním odmítnutí řekl, ať syna přivedu, že ho snad nepokouše. Že bylo objednání asi za 2 měsíce, to mi už vůbec nevadilo. Se slzou v oku jsem jásala, že nemožné se podařilo.

Není všemu konec…

Po cca měsíci jsem zjistila, že bych pro dítě potřebovala očaře… Tak toho nemám dodneška, protože jsem v dojezdové vzdálenosti našla jen 5 očařů, 3 z nich nové pacienty neberou a ke dvěma jsem se opakovaně nedovolala. Asi nakonec nechám dítěti změřit zrak v optice, nebo mu rovnou koupím brýle v drogerii či večerce, už fakt nevím jak jinak.

Na závěr jen statistika, jak dlouho jsem hledala některé lékaře v okolí bydliště:

  • praktický lékař pro dospělé po přestěhování do jiného bydliště - sehnala jsem po 5 letech
  • gynekolog po přestěhování - ze soucitu v těhotenství, když už jsem nemohla dojíždět na prohlídky
  • dětský lékař - ze staré známosti, jinak bez šance
  • zubař pro dospělé - 2 roky
  • očař - nemám dodnes ani já, ani dítě
  • logopedie - čekací lhůta 6 měsíců na registraci

Je tohle v pořádku? Diví se někdo, že ty lidi chodí na pohotovost často s blbostmi? Mě na pohotovost posílali lékaři se zánětem spojivek. Že jsou na to na urgentu zvyklí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz