Hlavní obsah
Názory a úvahy

Jaká nás čeká budoucnost. Zakažme třeba používání česneku na veřejnosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Ilustrační foto

Nejen dnešní doba je plná zákazů, příkazů a nuceni lidí do něčeho, co kolikrát ani sami nechceme. Ale vždy se to udělá tak, že i když nechceme, tak musíme.

Článek

Vzpomínám si na dobu, kdy začalo být moderní vytápění plynem. Pobídky typu udělej si plynové vytápění, protože je plyn levný a jako bonus nemusíš určitou dobu platit daň z nemovitosti, zlákaly spoustu domácností, které obzvláště v loňském roce měli co dělat, aby ten levný plyn zaplatili. Někteří si museli dát studenou sprchu, aby uvěřili svému vyúčtování za energie, které našly ve své schránce.

Dnes jsou moderní soláry, tepelná čerpadla, elektromobily. Naftová vozidla začínají být zakazována, případně se stále zvyšují všelijaké normy. Proč? Proto aby byla stejně drahá jako ty elektromobily. Co na tom, že na to většina lidí nemá. Následně dojde na vozidla benzínová. A až ve většině domácnosti bude ekologické vytápění a elektromobil, tak se určitě najde nějaká daň, která nám to levné opět zdraží. Nebyla by špatná daň například ze slunce. A k tomu pokuta vlastníkům solárních panelů za to, že slunce nesvítí, a proto nemůžou vyrábět elektřinu.

Dnes je vše ovládáno počítači, ale nastane doba, kdy počítače začnou ovládat nás. Stejně tak, jako dnes žena není žena a muž není muž. Chápu lidi, kteří to tak cítí, nechápu lidi, kteří to cítí účelově za zviditelněním sebe sama, případně za účelem mít z toho nějaký prospěch. Já se třeba nedávno cítil jako kůl v plotě. Bylo by tedy dobré zavést nové pohlaví, abych si ho mohl nechat oficiálně zapsat do občanky. A když za pár let vstanu, tak budu muset jít nejdřív před zrcadlo, abych zjistil, kdože vlastně momentálně jsem. Akorát nevím, kdo bude plodit a rodit děti. Jako kůl v plotě to opravdu nedám.

V minulém století bylo moderní kouření. Kdo nekouřil, byl divný. Dnes je prozatím stále dost kuřáků, aby ještě úplně tak divní nebyli, ale stejně tak je i dost nekuřáku, kteří kuřáky za divné považuji. Já kouřil asi 20 let. Pak jsem přestal, ale nikdy by mě nenapadlo jakkoli vytýkat kuřákovi, že kouří ve stejné místnosti, kde sedím já. Ještě jako kuřák jsem seděl v restauraci na zahrádce se svými známými. Byly jsme tam jen mi. Zahrádka velká jako fotbalové hřiště. Po chvíli si k vedlejšímu stolu přisedla parta cyklistů, která si na tom hřišti mohla klidně sednout k brance na druhé straně. Když jsem si zapálil, tak za mnou přišel pán se slovy, jestli bych tu cigaretu mohl tipnout, protože je nekuřák. Jako kliďas jsem vybouchnul a ve vší slušnosti se snažil pánovi vysvětlit, že jsem na zahrádce byl dřív než on a že si nemuseli sedat zrovna vedle nás.

Do soukromé restaurace, ve které jako majitel nemáte právo někoho nevpustit dovnitř, případně sám na základě svého uvážení tam povolit nebo zakázat kouření.

Protože ten, kdo dnes jezdí na kole, je v dnešní době king. Jdete po chodníku a cyklista vám vynadá, že mu lezete do cesty. Když jedu autem a přede mnou na úzké silnici jedou vedle sebe tři kolaři, tak je taky tím autem nesrazím. Jako řidič trpělivě v autě nadáváte a čekáte, až se třeba cyklisté rozhodnou jet za sebou. Mezi tím je kolona aut za vámi, protože proti vám jede kolona aut v druhém pruhu. Zde bych navrhoval zavést pravidlo, a to pod vysokou pokutou, že takový řidič jedoucí za cyklisty, pro které pravidla neplatí, vystoupit z auta a toto auto tlačit do té doby, než se cyklista uráčí vám cestu uvolnit.

A když už jsme u toho, tak nesnáším česnek. Nejenže mi nevoní, ale po jeho pozření mi je děsně zle. Když Vám takhle do kanceláře přijdou tři lidé po sobě, ze kterých tento oder vyloženě táhne, tak máte celý den o legraci postaráno. Takže bych navrhoval pánům poslancům zavést zákon, kdy by toto bylo bráno jako prohřešek s pěkně tučnou pokutou.

Takhle bych mohl pokračovat dál a dál a už se moc těším na to, jaké další skvělé zítřky nám čas přinese.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz