Hlavní obsah

Lékař, test, jsem …

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Každý má své zvyky, některé mohou být nebezpečné.

Článek

Stereotyp

Vím to. Jsem stereotypní. Potvrdil mi to i doktor v manželské poradně. Test byl toho důkazem. Všechno, co dělám, dělám pořád stejně. Nedůvěřivě měním své zajeté zvyky, těžko přijímám nové možnosti, ale když je přijmu, zůstávám jim věrná a opět stejný scénář, nepřijímám novinky, zlepšováky, modernější metody apod., pořád dokola.

Proč to tak mám, nevím, ale určitě nejsem jediná , která podléhá stereotypu. Ten může být i velmi nebezpečný. Teď uvedu příklad ze života, který jsem ihned změnila a vyřadila, a tak možná unikla něčemu bolestivému.

Zkouškové období je náročné hlavně na psychiku, kdy má člověk dojem, že je nemožné všechny ty informace nacpat do hlavy a ještě si je pamatovat. V letním období jsem to vyřešila příjemně, jezdila jsem na kole učit se na přehradu vzdálenou asi šest kilometrů. Z domu jsem pravidelně denně startovala o půl desáté dopoledne. Místo frekventované silnice jsem zvolila cestičku lesem kolem řeky. Příjemná jízda plná lesních zvuků, vůně, navíc ve stínu stromů, keřů. A právě ta pravidelnost se mi mohla stát osudnou. Po několikáté dopolední jízdě tudy byl přes cestu nastražen kmen stromu. Musela jsem z kola slézt, kolo přenést, opět nasednout a pokračovat v jízdě. Tady je ten varující moment. Můj pohled přilákalo cosi vlevo. Stál tam chlap, zamířil ke mně, ale to jsem se snad kosmickou rychlostí řítila ven z lesa. Od dalšího dne jsem radši zvolila ne tak příjemnou, velmi frekventovanou komunikaci. Neriskovat, pozorovat, jednat! Zde nastala okamžitá změna zajetých zvyklostí.Tato zkušenost je varováním před dalšími možnými negativními případy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz