Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Nařízení se musí dodržovat. Máte žízeň? Tak se napijte po pracovní době

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Patricie

V práci jsem se snažila dodržovat všechna nařízení, byť se mi některá nezamlouvala, protože to mohl být jen můj subjektivní pocit. Když pak, ale přišlo nařízení zákazu pití, vyrazilo mi to dech.

Článek

V každém zaměstnání jsou daná vnitřní pravidla a nařízení, které by měl zaměstnanec dodržovat. Zpravidla jsou uzpůsobena charakteru práce. Jejich dodržování by mělo v prvé řadě chránit zdraví zaměstnanců a majetek firmy. Jsou ale opravdu všechny oprávněné a nenarušují tak osobní práva zaměstnance?

Tuto otázku jsem si poprvé položila, když přišlo nařízení zákazu mít u sebe vlastní telefon. To mě jako maminku tří dětí celkem znepokojovalo. Nemůžu být přece dvanáct hodin nedostupná.

Byla samozřejmě možnost dát číslo na firemní telefon. Kdy vám, ale mají volat na soukromé a kdy na firemní, když děláte v nepravidelném režimu? Na firemní volala i spousta zákazníků a tím, že jsem byla na prodejně sama, jsem tyto telefony ne vždy mohla brát, neboť přednost měl fyzický zákazník. A zpátky jsem již nepřijaté hovory neobvolavala. Nebyl na to čas, tudíž by se telefon určený mě v těchto lehce ztratil. Svůj volací telefon, jsem měla ještě tlačítkovou nokii v kapse a zapnuté pouze vibrace. Při obsluze jsem věděla jen já, že mi někdo volá a ničím jsem nerušila zákazníka. Po jeho odchodu jsem teprve pak zkontrolovala hovor. Sama jsem nikomu nevolala, svoje soukromé záležitosti jsem si řešila doma ve svém volnu. Věděla jsem, že takové nařízení platí i v jiných firmách.

Druhé nařízení, které přišlo, mi však vyrazilo dech. Přišlo totiž v době největších veder, kdy většina firem zajištovala svým zaměstnancům pitný režim. V naší firmě přišlo nařízení, že na prodejně se nesmí pít. Pití má být pouze v zázemí. Být nás na prodejně víc zaměstnanců, tak by to nebyl problém odskočit se napít. Ale jak to udělat v jednom člověku? Nechat prodejnu bez dozoru a nebo pokaždé, když zrovna nebude na prodejně zákazník, zamknout a jít se napít? Nejjednodušší řešení by bylo nepít vůbec. Aspoň by člověk necoural ani na záchod.

Připomnělo mi to kamarádku při pohovoru na pozici prodavač potravin. Při otázce, jak to mají s pauzou na jídlo, se jí dostalo odpovědi, která vyrazila dech zase jí. Přestávku nemají, nají se až doma.

Co k tomu víc dodat? Nařízení je nařízení. Nepijte a nejezte!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám