Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Nejsou vzdělání ani chytří, ale i tak zastávají manažerské funkce

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Když jsem krátce po revoluci začala chodit na praxi do obchodů, vedoucími byli starší lidé na úrovni. Bohužel co jsem se vrátila zpět na pracovní trh po rodičáku, nestačím se divit, kdo všechno může dělat vedoucího - manažera.

Článek

Nejsem názoru, že vždy dosažené vzdělání je zárukou chytrosti, ale přece jen by asi nebylo na škodu, kdyby člověk v pozici nadřízeného měl aspoň maturitu, znalosti a úroveň.

Někteří jsou na pozicích po známosti a ačkoliv na tu pozici nemají předpoklady, podle toho to pak i vypadá.

Moje první vedoucí, co jsem měla po rodičáku, taky toho moc neuměla, ale nějak aspoň fungovala. Bohužel byla hodně ulhaná, dokázala lhát vždy a ve všem. Kolikrát to byly dost průhledné lži.

Mou nepřímou nadřízenou byla oblastní manažerka mladá holka. Brala jsem jí jako nadřízenou a respektovala, i když bych jí mohla dělat věkem matku. Ale taky bych očekávala od ní trochu úcty a slušného chování. Docela ponižující, když na vás ječí takové skoro děcko. Lhát taky dost uměla.

Potom si na místo mé první vedoucí dosadila svoji kamarádku bez vzdělání a v podobném věku jako jsem já. Bohužel ta neuměla skoro nic, akorát tak podvádět s docházkou. Směn odpracovala vždy tak polovinu a zbytek pokryla brigádníky. A nikdo to neodhalil, že vlastně firma platí její směnu i směnu brigádníka zároveň. Zboží objednávala stylem, jako by si dělala nákup pro sebe domů. Zboží věčně chybělo, a tudíž časem ubývali i zákazníci. Její vystupování před zákazníky taky žádná úroveň. Když jí například chyběly koruny, tak řekla zákazníkovi budu vám dlužit korunu. Kdybychom byli nějaký vesnický obchod, kde se lidé znají, tak budíž. Přitom ona byla zodpovědná za to, aby byl v kase dostatek mincí všech hodnot. Na prodejně nic nedělala a já sama jsem to nemohla vše stíhat. Brigádníkům taky žádnou práci nezádávala. Stačilo jí, když došli do práce. Ti si z toho asi udělali „all inclusive“. Když jsem se vrátila z dovolené, nestačila jsem se divit. Koše přeplněné, né účtenkami, ale obaly od jejich dobrot a vzdu v kuchyňce všechno nádobí špinavé.

A poté jsem nastoupila jinam. Můj nadřízený aspoň teda vypadá na úrovni, ale vzdělání taky nemá. Umí toho víc než já, ale je to tím, že už ve firmě nějaký ten rok je, a navíc jsou věci, které se já neučím, neboť se týkají jen vedoucích. Ale je taky ještě spousta věcí, které by měl vědět, ale neví. Avšak vymýšlí si tak, že by mu Andersen mohl závidět. Někdy si říkám jestli není lhaní podmínkou pro přijetí na vedoucí funkci.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz