Hlavní obsah
Nakupování

Proč nakupujete na Štědrý den?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Obchody už pomalu začínají s přípravami na Vánoce a mě čeká další Štědrý den v obchodě. A tak opět přemýšlím, proč musí být otevřeno a proč musí lidi nakupovat.

Článek

Budík neúprosně vyzváněl a já neměla už ani sílu vstát a umlčet ho. Bylo mi v tu chvíli tak nějak vše jedno. Nakonec však zvítězila zodpovědnost jako vždy a já chtě - nechtě se dokopala vstát. Byl to již čtvrtý Štědrý den, který jsem šla do práce. Během roku se přehazovaly směny a vždy se nějak podařilo, že na mě opět zbyl Štědrý den. Jiné profese jsou na tom hůř, to uznávám. Mě jako prodavačce ty Vánoce aspoň úderem dvanácté hodiny začaly. Ale na druhé straně si říkám, že není nutné mít na Štědrý den otevřeno. Prosinec je v obchodě celkově náročný měsíc a mít aspoň Štědrý den volný, by celkem pomohlo. Ráno se aspoň trochu prospat, odpočinout, tak aby odpoledne mohly začít v klidu přípravy na večer.

Pracovala jsem ve zverimexu, a tak jsem se ráno ještě stavila koupit nějakou zeleninu, abych mrkla, jaká je situace v potravinách. Lidí tam bylo celkem dost, ale už neměli ty přeplněné vozíky, ale spíš menší nákupy. Fronty u pokladny taky nebyly nijak velké. Za pokladnou, kterou jsem si vybrala, seděla prodavačka a už se nesnažila ani tvářit mile. Z jejího výrazu bylo patrné, že sdílí stejný názor na lidi, kteří jdou nakoupit na Štědrý den. Je jasné, že kdyby nikdo nechodil, obchodníci by neměli důvod mít otevřeno.

Nebylo ještě ani osm hodin, čas, kdy otevíráme náš obchod a první zákazníci postávali netrpělivě za dveřmi. Nejvíce se prodávali rybičky a pak pamlsky pro psy. Zkrátka nic, co by si lidé nemohli koupit o nějaký den dřív. Po jedenácté hodině jsem měla domluvené se zákazníky odběr jejich zakoupených zvířátek, které měli pro děti pod stromeček. Když už je na Štědrý den otevřeno, nepřišlo mi nutné, aby si je brali dřív. I kdyby bylo zavřeno, stejně bych se tam během dne stavila, protože zvířata je potřeba obstarat. Takže i tak bych jim umožnila, po dohodě, odběr na Štědrý den.

Lidí pomalu s přibývajícím časem ubývalo a já se pomalu chystala zavřít. V tom se ještě přiřítil mladý pán, že si potřebuje ještě nakoupit, protože zapomněl na svého psa a nic pro něj nemá.

Když jsem už měla zavřeno, zvířata obstarané a odcházela jsem domů kolem třinácté hodiny, přemýšlela jsem, proč lidi musí chodit nakupovat na Štědrý den. Mě by to třeba vůbec nenapadlo a ani by se mi nechtělo.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz