Hlavní obsah
Názory a úvahy

Problém řidičů tramvají při rekonstrukci Václavského náměstí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pavel Hewlit

Kolejový přejezd u Václavského náměstí

Na Václavské náměstí probíhají práce ohledně budoucího vrácení tramvajového provozu. Leč už nyní řidiči tramvají čekají na toaletu, jíž nutně potřebují při současném náhradním provozu.

Článek

Aby byla zajištěna pozemní doprava, protože metro pravděpodobně nestačí, je k Václavskému náměstí vedena linka 35 provozovaná obousměrnými tramvajemi, neboť u Hlavní pošty je pro Pražany známý přejezd Kaliforňan, který vrací tramvaje do druhého směru.

(Proč se tomu říká Kaliforňan, je vícero verzí – a spolehněte se, že každá je určitě pravdivá. Prý podobný přejezd používali v Los Angeles, z důvodů že tam nebyly smyčky. Další verze je, že pochází ze San Franciska a jde pouze přenesený název státu a kolotoče, na němž se tramvaje otáčí. Poslední verzí je, že kdo na něj jezdí, je velký boss, že by mohl mít barák v Kalifornii.

Taky se přejezdu říká Klondajk, a to vím naprosto přesně proč. Za jízdu na takový přejezd a za chození z jednoho stanoviště na druhé, dostáváte příplatek. Takže kdo na něj jezdí, tak na něm rejžuje, jako na Klondajku.

Řidiči proto říkají: Každá šichta na něm je jak víkend v Malibu, každá výplata ranec.)

Přejezd je velký hit pro turisty. Koukají na něj, fotí si ho, na linku jsou vybíráni zvláště usměvaví řidiči, kterým to na fotkách sluší. Má to však jeden háček. Na každé konečné, ať je umístěna kdekoli, by mělo být rovněž umístěné sociální zařízení. Na podobných konečných jako je toto alespoň přenosná toaleta.

Ve večerních hodinách je na této konečné okolo dvaceti minut času, zatímco na druhé konečné, která je ve smyčce u vozovny Žižkov, pouze několik minut. Navíc na Žižkově lze použít toaletu, která je až přímo ve vozovně a cesta k ní trvá několik minut přes celý dvůr.

Dotazovali jsme se s kolegy, proč na Václavském náměstí není taková toaleta umístěna, a odpověď zněla, že Praze 1 by se tam její umístění nelíbilo. Pravděpodobně proto, že by turistům kazila fotky rozkopaných kolejí a sutin okolo.

Snažili jsme se vysvětlit, že řidič nemůže v noci pobíhat po Václavském náměstí a hledat, kde ho nechají vykonat potřebu, ani by neměl být povinen jít do vestibulu metra a žádat bezplatný vstup na toaletu – ačkoli nevím, zdali toalety mají otevírací dobu do půlnoci.

Další otázka zněla, jak a kde potřebu vykonávají dělníci provádějící na náměstí celodenní práce – na to jsem však odpověď nepostřehl.

Věřím, že pružný magistrát by mohl své rozhodnutí ohledně toalet přehodnotit a pan Hřib, milovník hromadné dopravy, by se mohl stát i milovníkem řidičů té dopravy, a poukázat dobrou vůli a soucit s jejich potřebami. Za několik let totiž budou jistě jezdit tramvaje od pošty a od Světozoru i ke koni nahoru, ale nikdo si už nevzpomene, že to bylo za cenu práce dělníků a plných močových měchýřů zaměstnanců DP řídících náhradní linku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz