Hlavní obsah
Názory a úvahy

Samet pro mě učící a nespící

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nebyl jsem u toho, a přeci mi to něco dalo …

Článek

Pamatuji si to celkem přesně. 17. listopadu 1989 jsem byl doma s rodiči, měli jsme večeři. Povídali jsme si, vyměňovali jsme si názory. Nikdo nás ovšem za tu výměnu netloukl.

Ve stejnou chvíli dostávali úplně normální kluci a holky po hlavě i jiných částech těla nářez prostě jenom za to, že si dovolili myslet jinak, než bylo oficiálně povoleno.

Nechci pátrat, kolik z těch listopadových potlačovatelů svobody názorů se ve své nestydatosti nakonec dostalo až do výkonných či zákonodárných funkcí.

Z toho 17. listopadu 1989 jsem si však odnesl jednu zásadu - nesoudit nikdy druhého za jeho názor, ani za jeho myšlení, pokud mi on sám nebude upírat názor můj vlastní. Jinak bychom kopírovali přesně to, co jsme chtěli definitivně potlačit.

Nemáme listopad, nýbrž duben. Nicméně těch současných demagogů řvoucích po jediném správném názoru než jejich se nezbavíme jinak než tím, že budeme trvat na názoru svém. A že budeme používat argumenty, fakta a rozum.

Mějte se pěkně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz