Hlavní obsah
Hry

Uhodněte filmy podle nejslavnějších hlášek z českých pohádek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: https://pixabay.com/

Uhodněte název pohádky, zapište si odpovědi a nakonec test vyhodnoťte. Pochlubte se v diskuzi, jak jste uspěli.

Článek

1) Král Já I.: A teď zbývá ještě Maruška. Řekni, jak mě máš ráda ty.

Princezna Maruška: Mám tě ráda jako sůl.

A) Žil jednou jeden král

B) Byl jednou jeden král

C) Bez soli to nejde

2) Pán z Brtníku: „Jsi smrtelná!“

Leontýnka: „Ale živá!“

A) Kde žijí duchové

B) Jak žijí duchové

C) Ať žijí duchové!

3) Ministr informací: „Německo varuje, jestli k nim nepřestanem strkat rypák, tak nám vyhlásí válku. Německo, abys tomu rozumělo, to je nos naší princezny, Freundschaftbesuch.“

A) Fimfárum

B) Rozum a štěstí

C) Tři veteráni

4) Trautenberk: „To kyselo je moc kyselý… A ten bramborák je moc bramborovej!“

A) Podkrnonošské pohádky

B) Krkonošské pohádky

C) Pohádky z Krkonoš

5) Princ: „Vy máte ale kuráž.“

Dora: „Mohu vám jí půjčit, kolik budete chtít, Výsosti.“

Princ: „Kdepak, slečno, já dluhy nedělám!“

A) Popelka

B) Tři oříšky pro Popelku

C) O Popelce

6) Pánbůh: „Panebože, co to tu děláte?“

Panna Marie: „Trochu zbytečná otázka, když jsi vševědoucí, ne? A neber svoje jméno nadarmo!“

A) Anděl Páně

B) Anděl Páně 2

C) Anděl Páně 3

7) Panna Marie: „Jak ses vyspal Petronelku?“ Petronel: „Špatně! Hlavu

mám jak střep.“

A) Anděl Páně 2

B) Svatý anděl

C) Anděl Páně 1

8) „Jéé, vy jste moje sestra? Tak to je váš tatínek taky netopýr!“

A) Dívka na koštěti

B) Holka na koštěti

C) Dáma na koštěti

9) Alena: „Strýčku. Já jsem žena!“

Strýček purkrabí: „Kdežto já jsem laň.“

A) Den na hradě

B) Noc na Karlštejně

C) Eliška Přemyslovna

10) Král šaškovi: „Řekni něco vtipného.“

Šašek: „Jsi moudrý král“

A) Princ a Večernice

B) Šašek a král

C) Králi, rozesmál jsi mě

11) Kuba: „A jestlipak udělal poslední pořízení?“

Křupařova žena: „Rány boží… Ne! Piš, honem! Všechno mý ženě Filoméně!“

A) Dařbuján a Pandrhola

B) Poslední pořízení

C) Dědictví aneb Kurvahošigutntág

12) Princ Václav: „Páni! A do týhle rodiny já se mám přiženit. Tatíček nemůže vidět krev, a tak pořádá popravy.“

A) Václav a Helena

B) Jak se léčí princezny

C) Šíleně smutná princezna

__________________________________________________

Správné odpovědi

1) Byl jednou jeden král (1954)

2) Ať žijí duchové! (1977)

3) Tři veteráni (1983)

4) Krkonošské pohádky (1974-1984)

5) Tři oříšky pro Popelku (1973)

6) Anděl Páně (2005)

7) Anděl Páně 2 (2016)

8) Dívka na koštěti (1971)

9) Noc na Karlštejně (1973)

10) Princ a Večernice (1978)

11) Dařbuján a Pandrhola (1959)

12) Šíleně smutná princezna (1968)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz