Hlavní obsah
Lidé a společnost

Trať 330

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: péťa mlynář

Nákladní vlak na trati 330, číslo 1399. Železniční přejezd se prohýbá pod těžkými koly.

Článek

Vlak duní poměrně nízkou, avšak nezastavitelnou rychlostí přes dvoukolejný, nekrytý železniční přejezd. Červená světla výstrahy pomalu pohasínají za posledním vagónem, a mdlé světlo dává volnost stojícím automobilům, netrpělivě čekajícím u přejezdu. Pozoruji vše z odbočky na polní cestu a dopíjím už šesté pivo, či nějaký pivní mix s citronem. Jaký paradox, já, co pivo nepiju. Láhev vodky pod sedačkou je již prázdná a vtírá se myšlenka, je již čas. Volba je již od počátku jistá a těžký kolos čítající snad čtyřicet nákladních vozů nezastaví ani rychlobrzda. Sleduji násep a představuji si rozházené trosky dodávkového vozu, ve kterém sedím. Nezbude z něho nic…, tak jako nezbylo nic z mého života… A přitom ještě nedávno bylo vše zalito sluncem a štěstím. Vše začalo nenápadně, plíživě, jako zákeřný had…

Zvracím do toalety, je mi zle, žaludek se zmítá v křečích, slzy mi tečou zároveň se zbytky slin na dno záchodové mísy. Už nebudu pít, kolikrát jsem tohle už slyšel ve své hlavě, hnus, nevím, z čeho je mi zle více, ze sebe samého, z prokletého života, či prázdného žaludku…

Končím v práci, měl bych jít domů, na displeji telefonu se rozzáří zpráva. „Jdeme na jednu?“ Snad už automaticky, bez přemýšlení odpovídám, „samozřejmě“. V rychlosti kontroluji rozdané úkoly a práci, dodělávám zítřejší trasy a stav pohonných hmot na skladě. Nic mě tu nedrží, můžu jít. Do podniku přijíždím s mírným zpožděním, společnost je již v ráži. „Čááu, co si dáš,“ vítá mě žoviálně servírka a s mrknutím se otáčí k baru, abych mohl sledovat její úžasné křivky a vyčuhující zadeček z pod ustřiženým kraťásků. Stejně tě jednou dostanu, proběhne mi hlavou. Myšlenku mi přeruší Roman, z dáli na mě mávající lahví vodky ve společnosti nějakých poměrně sešlých dam. Jsme tu od včera, rozjařeně oznamuje a červené oči jeho i přítomných slečen mi prozrazuje, že mluví pravdu. Bylo to velký a zase bude, nalévá mi plnou sklenici alkoholu. S díky odmítám a pohledem sleduji servírku, zdali mi už přináší whisky.

„Bez ledu,“ slyším se, „vím…,“ laškovně se o mě otírá mladá obsluha a štípne mě do ramene. Po několika hodinách, v sálech plných dunivé hudby připomínající šamanské orgie starých indiánských powwow tradic s cílenou extází, kdy se ke společnosti připojilo několik dalších známých i neznámých lidí, slyším nezvoleného vůdce party, „jdeme do Violy“. Hm, bordel plný unylých štětek s rozmazaným make-upem, nicméně nebráním se ničemu, alkohol vítězí, jako vždy. „Jedu s tebou,“ cpe se ke mně do auta Roman na přední sedadlo. V dálce svítí červené světlo v horním půlkruhu, způsobně zastavuji u krajnice a stahuji okénko. „Co zas blbnete,“ ptá se mladý strážmistr, „průser minulý rok vám nestačil?“ Vím, o čem mluví, smrt jednoho z nejlepších kamarádů mě tenkrát hodně vzala. Trochu klišé, hrát v české hospodě ruskou ruletu s nabitou pistolí…zaháním vzpomínku, „je to v klidu Karle,“ artikuluji těžkopádně a pomalu. „Hm, alespoň tě doprovodím,“ slyším příslušníka a usedajícího do služebního vozu. Děvčata vyrovnané u baru zalitého tmavomodrým světlem, mi evokují vzpomínku na reklamu na špatně padnoucí podprsenky a spodní prádlo. „Beru si tu největší,“ křičí rozjařený Roman a padá obličejem do výstřihu jedné ze sexuálních pracovnic. „Pánové klid,“ první šampus je na mě, otevírá majitel podniku lacinou Bohemku a část rozlévá nechtěně po baru. Děvčata rozebrána, sedím v klubové lavici s potěšením, že na mě žádná nezbyla. Whisky v kombinaci se šampusem si vybírá daň a není mi dobře. Už nemám co kouřit, přemýšlím, jak z podniku odejít. „Můžu nabídnout,“ sklání se nade mnou mladá dívka a nabízí mi cigaretu. Zmožen alkoholem nemám sílu pozvednout hlavu, mluvím tedy s červenými průsvitnými kalhotkami v úrovni mých očí. Dívka se zřejmě neholí, ale blond jí sluší i mezi stehny. „Co si dáš,“ slyším se. Barman po chvíli servíruje dívce lacinou napěněnou limonádu, tvářící se jako světový elixír plný drahého alkoholu, soudě podle počtu slánek, a míchátek ve sklenici s kusem exotického ovoce za astronomickou cenou připsanou na můj účet. „Půjdeme na pokoj?“ ptá se dívka.

Nevím, zdali vůbec můžu chodit, natož… „Pomůžu ti nabízí se.“ Vířivou vanu s díky odmítám a padám na červenou postel. Zrcadla na stropě a stěnách násobí mladou blondýnku do neskutečných počtů, „všechny vás neudělám“ směji se. Stesky mladé ženy o těžkém životě a nesplněných snech slyším už jen zdáli a jiného světa. Co ty můžeš vědět o životě, v zřejmě devatenácti letech, probíhá mi hlavou poslední myšlenka.. „Tak konec, vstáváme,“ budí mě z těžkého spánku starší bruneta a já přemýšlím, co bylo, kde bylo a jestli vůbec bylo. Zapaluji si v autě cigaretu, stylizovaný emblém roztočené vrtule svítí na volantu. Je čtyři ráno, jedu ulicí směrem k domovu. Dole v krbové místnosti mojí vilky se komíhá malý plamen ohně z krbu. V přítmí sedí žena v županu jakoby nevnímá můj příchod s netečným pohledem do plamene. „Kde jsi zase byl“… zdálo se mi to jen v hlavě, nebo to byla vyřčená otázka, snad už bez náznaku výčitky v hlasu… kolikrát už tenhle rok?

Zvracím do toalety, je mi zle, žaludek se zmítá v křečích, slzy mi tečou zároveň se zbytky slin na dno záchodové mísy. Už nebudu pít, kolikrát jsem tohle už slyšel ve své hlavě, hnus, nevím z čeho je mi zle více, ze sebe samého, z prokletého života, či prázdného žaludku.. Sleduji násep, a představuji si rozházené trosky dodávkového vozu ve kterém sedím. Nezbude z něho nic… tak jako nezbylo nic z mého života… A přitom ještě nedávno bylo vše zalito sluncem a štěstím. Vše začalo nenápadně, plíživě, jako zákeřný had… v dálce slyším výstražnou sirénu… jede můj poslední vlak.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám