Hlavní obsah

Môj pohľad na suplementy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Peter S.

Čo vlastne suplementy sú? Ako vnímam suplementy? Sú suplementy potrebné na cvičenie?

Článek

Čo vlastne suplementy sú?

Suplementy alebo športové doplnky stravy slúžia na doplnenie chýbajúcich zložiek potravy. Som si istý, že každý z vás už vo svojom živote nejaký suplement požil. Či v podobe vitamínu C, D alebo v iných formách. Každopádne suplementy nie sú iba vitamíny, ale môžu dopĺňať aj iné potrebné látky ako sú napríklad bielkoviny (proteíny), či pomocou kofeínu zvyšovať vašu výkonnosť počas tréningu. Samozrejme beriem v úvahu len zákonom povolenú suplementáciu.

Ako vnímam suplementy/ moje skúsenosti s nimi?

Ako som už písal v mojom predchádzajúcom článku, moja suplementácia je založená na proteínovom (bielkovinovom) prášku, kreatíne, pred-tréningovej zmesi a vitamínoch.

Proteín

Bielkoviny (proteíny) sú jednou zo základných stavebných jednotiek buniek a teda aj celého tela. Ak chce človek zväčšiť svoje svaly, musí prijímať dostatok bielkovín. Pomimo stravy ich ja osobne dopĺňam pomocou rokmi overeného proteínového prášku. Predovšetkým srvátkového. Ten používam tesne po tréningu rozmiešaný vo vode, alebo ako prísadu do vločkovej kaše. Taktiež sa dá pridať do cesta atď.. Nevidím žiadne nevýhody kvalitného proteínu a mne osobne to neskutočne pomáha v naberaní svalovej hmoty, keďže v malom množstve do seba dostanem veľké množstvo bielkovín. Netreba však zabúdať, že primárnym zdrojom bielkovín musí byť strava.

Foto: Peter S.

Kreatín

Je to látka telu vlastná, ktorú svalstvo využíva ako rýchli zdroj energie. Prírodne ho získavame primárne z červeného mäsa. Vďaka jeho dopĺňaniu zvyšujeme výkonnosť svalov. Momentálne ho užívam prvý týždeň v množstve 20 gramov denne. Pozorujem na sebe hlavne nárast váhy, ktorý je zapríčinený držaním väčšieho množstva vody v tele. Pociťujem na sebe aj ľahké zvýšenie výkonnosti. V nasledujúcich týždňoch budem dennú dávku postupne znižovať na hodnotu piatich gramov.

Foto: Peter S.

Pred-tréningová zmes

Pred-tréningová zmes obsahuje hlavne kofeín, ktorý ako mnohý poznáte z účinkov kávy dodáva telu energiu na krátky čas. Nepoužívam ju často, keďže to priamo ovplyvňuje prácu srdca a tlak tela, ktorý samozrejme rastie. S jej výsledkami som však nadmieru spokojný. Do mojej pred-tréningovej zmesi primiešavam aj dva gramy soli, ktoré napomáhajú zadržiavaniu vody v tele a podporuje hydratáciu.

Foto: Peter S.

Záver

Na záver by som chcel iba v krátkosti pripomenúť že ide len o moje subjektívne skúsenosti obohatené o základné informácie. Verím že vám môj subjektívny názor vás zbaví strachu z týchto suplementov a pomôžu vám maximalizovať vaše výkony v posilňovni.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám