Hlavní obsah
Cestování

Krátký průzkum životních radostí, trochu oslazený

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Svátky aktivně, výlet k poutnímu místu, turistika v přírodě a v OC, kafe u benzinky, dortíky.

Článek

Začnu Velikonocemi. Státní svátek Velký pátek. No toto? Poté spíše ošklivá sobota. Slavilo se plnými doušky – v obchodních centrech narváno. To známe. Svátky, období hojnosti pro všechny OC. Celé rodinky, už bez HaHaCé bonbonků, na automat s kratomem nenarazíš.

V okolní „přírodě“ prázdno. Všichni, co vlastní chalupy nebo nabušenou platební kartu, odfrčeli už ve čtvrtek v poledne na svá sídla nebo do zahraničí. Ale když nakouknete do OC, je vidět, že těch chudších je docela dost, i když až tak úplně chudí nejsou, to by se od rána nepotulovali po těch OC.

Na druhou stranu, víkendové zpestření díky písku ze Sahary v sobotu a v neděli, to byla fakt síla. Když jsem v sobotu pozdě odpoledne sjížděl z „hor“ v okolí Budějek do centra, bylo mi při tom pohledu a nádechu dušno děsno. Později jsem se doslechl, že prý žádný písek, ale něco jedovatého, inu, lidé toho namluví a média nažvaní, že.

Velikonoční pondělí, počasí tedy už bez písku, zato silný vítr (naštěstí) a zataženo. Moje toulavá seniorská povaha mne přesto vyhnala na výlet – dojel jsem až na poutní místo LOMEC s opravdu nádhernou kaplí (i když jsem nevěřící, tedy, no…) a s krásnou čistou zalesněnou okolní přírodou. Poblíž stále ještě funkční a velmi rozlehlé ovocné sady. Jeďte co nejdřív!

Po cestě benzínka – chuť na kafe. Cena pančovaného benzínu děs, ale co nám zbývá, že. Aut všude mraky, tudíž co z toho vyplývá? Nechám to na vás. No jo, ale ta káva - a do kelímku (!) - pro mne lungo bez mléka a bez cukru, no nekup to! Pane, stojí to 65 Kč. Něco k tomu? Jednohubka za 45 Kč. No paráda. Tak jsem utrousil nějaké poznámky k ceně stylem: „Kafe už u vás stojí víc než v dobré kavárně.“ Za pultem dvě dámy středního věku ve stejnokroji. No, praví ony, to snad ne. Já na to „to fakt jo“. Tváří se rozpačitě. Čekám, že projeví tradiční syndrom zaměstnance a prohlásí „my za to nemůžeme…“. Nic, ticho. Správně, asi bych opět trval na svém.

Udělal jsem zásadní rozhodnutí. Kdykoliv pojedu autem na výlet, to ještě mohu, tak vždy skvělá domácí filtrovaní káva (díky tomu bez mikroplastů) do termosky. Co hrdlo ráčí a za dvacku.

Tak fajn. Se slzou v oku vzpomínám na obrovský makový štrůdl z taženého těsta se švestkami (opravdu s mákem, nikoli v OC jen s názvem „makový“) a kafe v porcelánu, dohromady za přijatelných 110 Kč. KDE? V „zájezdní kavárně“, připomínající africký kontinent, u silnice z Budějek do Českého Krumlova. Když jsem ještě do předloni celou sezónu jezdil na motorce po „Jihočesku“, byl jsem tam snad 2× týdně. Prostě závislost. Přiznávám. Vyzkoušejte, skončíte jako já. Jen musíte jet „jako okolo“ nejpozději do 12 hodin! Dones je tam cena, uvedená výše. Doporučuji, mají tam dokonce takovou malou vycpanou zoologickou zahradu. Málem jsem zapomněl na dětské hřiště a ohrádku s pár ovečkami.

Dnes vynucené nahlédnutí do kavárny jednoho velkého OC v ČB. Čekání na výměnu gum v servisu vedle. Senioři v akci! Nedivím se. Dopoledne se jim dobře nakupuje. Dopřejí si i to kafe a koláček. Jsem zvědavý, musím prozkoumat „život a dílo“ jiných seniorů, donedávna jsem na to neměl čas. A co vidím?

Kafe okolo 40 Kč když si nedáte kopec šlehačky nebo latté, normální a hlavně čerstvé dortíky jako před ještě desítkami let, ale teď už za 40-50 Kč, dokonce menší bezlepkové do 40 Kč. Ale k tomu skutečná bomba! Kdo nevěří, ať tam běží! Obrovský vdolek s čepicí z marmelády a tvarohu za 11,90 Kč. Fakt, no nekecám. Právě upečeno v místní pekárně, ptal jsem se mistra pekaře. Žádné rozmrazování, žádné premixy pro pekaře od cizích firem. Jen klasické suroviny.

A co pěkné kavárny, s nimiž jsem šermoval personálu u té benzínky? Já znám jednu super. Dokonce víc než polovina sortimentu bezlepkového! Neuvěřitelné! Koukáte přímo na to, jak se cukráři činí. Ceny? Inu cena kafe stejná jako u té benzínky (dobře, tady se snažím to akceptovat), a za ty vymazlené dortíky, jak to pojmenovat? Docela síla, přinejmenším proto, že to není nějaká super cukrárna v Praze. Od 120 Kč za menší dortík a potom výš. Docela dost maminek s kočárky z přilehlého sídliště. Inu, drahá „procházka“. Ale co by spokojený tatínek nedotoval, že? Tak pozor, je vám jasné, že to nejsem já, že?

Tak co vy na to? Pojedete na výlet s termoskou kafe, nebo zalezete do kavárny?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz